خبر های جدید

خودکشی سیاسی و اخلاقی دولت‌های عربی

خودکشی سیاسی و اخلاقی دولت‌های عربی

نویسنده و روزنامه نگار سرشناس عرب تأکید کرد، فقط فکر کردن دولتهای عربی به خرید سامانه‌های موشکی اسرائیلی، خودکشی سیاسی و اخلاقی به شمار می‌آید ..
“عبدالباری عطوان” سردبیر روزنامه “رأی الیوم” روز شنبه در مطلبی در این روزنامه نوشت:
اگر خبر برخی روزنامه‌های اسرائیلی و شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و انگلیسی مانند فاکس نیوز و اسکای نیوز، مبنی بر مذاکره برخی دولتهای عضو شورای همکاری (خلیج فارس) برای خرید سامانه اسرائیلی “گنبد آهنین” از طریق شرکتهای آمریکایی درست باشد؛ این کار زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز اخلاقی و دینی به شمار می‌آید و تهدیدی برای امنیت داخلی و خارجی این کشورها خواهد بود.
کویت رسما از طریق یک منبع ارشد در وزارت دفاع خود، مذاکراه برای خریدن این سامانه را تکذیب کرد؛ ولی این مسؤول اذعان کرد که مطالعاتی برای بررسی خرید یک سامانه ضد موشک از آمریکا وجود دارد و نه اسرائیل؛ وزیر اطلاع رسانی بحرین هم به سرعت اینگونه تماسها را تکذیب کرد. این درحالی است که رسانه‌ها این مسائل را از زبان وزیر خارجه بحرین نقل کرده بودند.
***
درستی این خبرها را به چند دلیل بعید نمی دانیم، مهمترین این دلایل تماسهای اسرائیل و برخی دولتهای عربی از جمله عربستان سعودی است که به سرعت علنی شده. بنیامین نتانیاهو بارها از عمق روابط و تماسها خبر داده و هیچ کس هم آن را تکذیب نکرده است؛ سفرهای ژنرال انور عشقی به قدس اشغالی و دیدارهای او با مسؤولان اسرائیلی و حضور در شبکه های تلویزیونی آنها و تمجید و تعریفهای او از بنیامین نتانیاهو، بارزترین مدارک در این زمینه هستند.
نباید فراموش کنیم که شیمون پرز رئیس وقت رژیم صهیونیستی ۳ سال قبل مهمان عزیز و متمایز یکی از کنفرانسهای امنیتی عربی بود.
نمی دانیم که چرا این دولتهای عربی حتی فکر خرید این موشکها را کرده اند؛ درحالیکه گزینه خرید این موشکها را از آمریکا و اروپا دارند و پیشتر نیز ده ها میلیارد دلار برای خرید سامانه های پیشرفته پاتریوت آمریکا هزینه کرده اند.
***
هنوز امیدواریم که نه فقط بحرین و کویت، بلکه همه دولتهای عربی متهم به خرید این سامانه‌ها این موضوع را تکذیب کنند، زیرا سکوت به معنای تأیید این موضوع خواهد بود.
عربستان سعودی و دیگر دولتهای عربی صدها میلیارد دلار برای به کار گرفتن شرکتهای بزرگ روابط عمومی غربی جهت بهبود چهره خود در آمریکا و اروپا خرج می کنند؛ ولی آنان در زمان اشتباه به جای اشتباه رفته اند. این کشورها بیشتر نیاز دارند که چهره خود را نزد ملتهایشان و جهان عرب و اسلام بهبود بخشند. نخستین گام هم دوری از اسرائیل و سلاح و رسانه ها و مسؤولان این رژیم است؛ زیرا درحالیکه که دنیا این رژیم را تحریم کرده و این رژیم در حال ریختن خون جوانان فلسطینی مدافع قدس است، نزدیک شدن به این رژیم به معنای خودکشی سیاسی و اخلاقی خواهد بود.

http://fa.alalam.ir/news/1749940#sthash.agQunmJ9.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا