سياسي اجتماعي

بیانیه /جماعت دعوت و اصلاح ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

 حملات وسیع و جنایت‌کارانه‌ی ارتش رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان، از چند زاویه قابل تأمل است:

۱-   مقاومت در برابر غاصبان سرزمین و متجاوزان به حقوق یک ملت، ابتدایی‌ترین حقی است که از جانب همه‌ی انسان‌های شرافتمند و آزاده، با هر آیین و مسلک فکری و اعتقادی پذیرفته شده است. در تاریخ مواجهه‌ی ملت فلسطین با رژیم نامشروع اسرائیل هم، گروه‌های مختلفی با دیدگاه‌های فکری متفاوت، در خلق حماسه‌های جاویدان و اثبات موجودیت و پایداری ملت خویش مشارکت داشته اند.

۲-   از زمانی که دولت جدید فلسطین به دنبال پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در یک انتخابات آزاد، توسط حماس شکل گرفت، دولت اسرائیل که انتظار می‌رفت از پیوستن جدی‌ترین گروه مقاومت فلسطینی به روند سیاسی استقبال نماید، رویه‌ای متفاوت در پیش گرفت. این رژیم تلاش گسترده‌ای برای ایجاد اجماع نسبی در غرب، مبنی بر تحریم همه جانبه‌ی فلسطین و قطع کمک‌های بین‌المللی به دولت خودگردان به عمل آورد. همچنین با فعال کردن جوخه‌های ترور حذف فیزیکی رهبران مقاومت فلسطین را شدت بخشید. حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی، در واکنش به اسارت یک سرباز اسرائیلی به دست نی روهای مقاومت فلسطین و به بهانه‌ی جستجوی وی، اما در عمل با انگیزه‌ی نابود کردن زیرساختهای سیاسی و اقتصادی حکومت خودگردان و تعمیق بحران برای دولت حماس آغاز شد. این رژیم که هزاران زندانی عرب را در اختیار دارد، زمانی که دو تن از سربازانش توسط حزب‌الله لبنان به اسارت درآمدند، ارتش تا دندان مسلح خود را به جان شهروندان بی دفاع لبنانی انداخته، این بار هم، بازپس گیری سربازان خود را بهانه قرار داد. پیداست این رژیم که در ادعای صلح خود قاعده بازی را با «یکجانبه‌گرایی» بر هم می‌زند، در شرایط جنگ نیز، اصول متعارف بین‌المللی نبرد را به رسمیت نمی‌شناسد.

۳-   واکنش نظام سلطه جهانی و در رأس آن، ایالات متحده‌ی امریکا، به اوضاع فاجعه‌آمیز فلسطین و لبنان جای بسی شگفتی و تأسف است، در حالی که تروریسم عریان دولتی اسرائیل، از جانب داعیه‌داران مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر، دفاع مشروع تلقی و از حمایت کامل برخوردار می‌شود، مقاومت اسلامی و مردمی فلسطین و لبنان در مقابل تجاوزات ددمنشانه‌ی این رژیم غاصب تروریسم قلمداد می‌شود. البته در این میان، واکنش برخی سیاستمداران و دولتمردان غربی و عمدتاً اروپایی جای تقدیر دارد؛ هر چند که تاکنون در عمل تغییری در اوضاع به بار نیاورده است.

۴-   در دنیای تک قطبی امروز و در شرایطی که مقابله با اسرائیل به مواجهه با نظام سلطه جهانی منجر می‌شود و ایالات متحده‌ی امریکا به روشنی سخن از اراده‌ی جدی خود برای تغییر در خاورمیانه به میان می‌آورد، ضریب آسیب‌پذیری گروه‌های مقاومت به گونه‌ی قابل توجهی بالاست. بنابراین لازم است هر اقدامی با حکیمانه‌ترین روش ممکن و با ملاحظه‌ی جمیع جهات صورت پذیرد، تا در حد امکان به دستاوردهای موجود و سرمایه‌های ملی آسیبی نرسد.

جماعت دعوت و اصلاح ایران، ضمن محکوم کردن قاطع جنایات ارتش رژیم اسرائیل، مراتب تأسف عمیق خود را از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات اعلام نموده و پیروزی ملت‌های فلسطین و لبنان را در پیشبرد مقاومت مدبرانه از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماید و از عموم هموطنان، به وبژه از اعضا و هوادارن خود درخواست می‌نماید، جهت استقرار امنیت و صلح عادلانه و  پایدار برادران و خواهران مصیبت زده‌ی خود را از دعاهای خیرشان بهره‌مند گردانند.

جماعت دعوت و اصلاح ایران

—————————————————————————-

منبع : سایت جماعت دعوت و اصلاح ایران

www.islahweb.org

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا