خبر های جدید

غزه ، صبح شنبه را خونین آغاز کرد

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز با حمله به یک خانه در مرکز غزه ۳ فلسطینی از جمله یک زن را به شهادت رساندند. شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۰۹۵ و زخمی ها ۱۰۵۰۰ تن اعلام شده است. منابع خبری از دور جدید مذاکرات تلفنی دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص بحران غزه خبر می دهند.
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت: گروه های امداد و پزشکی اجساد سه شهید فلسطینی را از خانه ابو دحروج  خارج کردند.

همچنین شماری در این حمله زخمی شدند.

یک فلسطینی دیگر که در حملات چند روز پیش نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، به شهادت رسید.

بیش از ۴۰ نفر نیز  در حمله هوایی نظامیان اسرائیلی در منطقه الصبره واقع در مرکز شهر غزه زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون دو هزار و نود و پنج فلسطینی شهید و بیش از ده هزار و پانصد نفر دیگر زخمی شده اند.

یگان مهندسی گروه های فلسطینی پیشتر اعلام کرده بود : رژیم صهیونیستی تاکنون معادل ۶ بمب هسته ای مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز فاش کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه از سلاح های حاوی مواد پرتوزا استفاده می کند.

دکتر ناصر ابوشعبان رئیس کمیته اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین گفت: بررسی های بالینی و نمونه گیری از زخمی های فلسطینی نشان داد که رژیم صهیونیستی از سلاح های با توان تخریبی بسیار بالا و نیز سلاح های حاوی مواد پرتوزا ضد ساکنان غزه استفاده کرده است.

شلیک ۱۳۰ موشک مقاومت به مناطق اشغالی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: روز جمعه بیش از ۱۳۰ موشک و خمپاره به طرف شهرها و شهرکهای صهیونیستی در فلسطین اشغالی شلیک شد.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد: گردان های قسام، اسدود اشغالی را با سه موشک گراد هدف قرار داد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم اعلام کرد: صدای آژیر در شماری از شهرهای فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

در پی شلیک راکت های مقاومت فلسطینی از نوار غزه، در شهرهای نحال اوز و آلومیم آژیر خطر کشیده شد.

گفتگوهایی تلفنی بان کی مون درباره بحران در غزه

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با برخی سران خاورمیانه و طرف های درگیر، درباره بحران غزه گفتگو کرد و آتش بسی پایدار را در نوار غزه خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری گفت: بان کی مون با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سامح الشکری وزیر خارجه مصر، جان کری وزیر خارجه امریکا و همچنین سران قطر و ترکیه تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، داود شهاب  سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: تلاش های کنونی برای آتش بس در نوار غزه، جایگزینی برای نقش مصر نیست، بلکه در چارچوب هماهنگی و رایزنی میان گروه های فلسطینی با هدف بررسی اقدامات پس از توافقنامه آتش بس است.

وی درباره قطعنامه پیشنهادی کشورهای اروپایی به شورای امنیت برای آتش بس در نوار غزه خاطر نشان کرد: روشن است که ما از قطعنامه پیشنهادی آلمان، انگلیس و فرانسه راضی نیستیم. بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در حملات اسرائیل ویران، بیش از دو هزار نفر در نوار غزه شهید و بیش از ده هزار فلسطینی زخمی شدند. روشن است که ادامه تجاوزگری اسرائیل هم این سه دولت غربی را قانع نکرده که این رژیم تجاوزگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا