خبر های جدید

علی حاتم:زمام امور موصل در دست عشایر اهل سنت است نه‌ داعش.

رئیس شورای عشایر عراق، مخالف مالکی:

زمام امور موصل در دست عشایر اهل سنت است نه‌ داعش

رئیس شورای انقلابیون عشایر اهل سنت عراق اعلام کرد: اکنون انقلابیون عشایر زمام امور را در موصل دراختیار دارند، زیرا معقول به نظر نمی رسد که تعداد اندکی با خودروهای معمولی بتوانند شهر بزرگی مانند موصل را اشغال کنند که افسران با تجربه ارتش سابق عراق در آن حضور دارند.
شیخ علی حاتم سلیمان درمصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» لندن، آیت الله سیستانی مرجع شیعیان جهان را به بمباران خانه اش در صورت لغو نکردن فتوای جهاد کفایی در عراق تهدید کرد.

وی گفت: اگر شهروندان عراقی درپاسخ به فتوای (آیت الله) سیستانی همچنان برای جنگ با اهل سنت در استانهای غربی عراق بسیج شوند خانه‌ او را منفجر خواهم کرد.

شیخ علی حاتم ضمن تاکید بر اینکه تجزیه عراق بهترین گزینه برای سامان دادن به اوضاع این کشور است، افزود: اهل سنت در دولت آینده عراق به ریاست نوری مالکی مشارکت نخواهند کرد.

وی گفت: آنچه که در استان نینوا و دیگر استانهای سنی نشین عراق روی می دهد یک انتفاضه مردمی علیه دولت مرکزی و اقدامات نوری مالکی نخست وزیر و نظام سیاسی درعراق است.

شیخ علی حاتم افزود: اکنون انقلابیون عشایر زمام امور را در موصل دراختیار دارند، زیرا معقول به نظر نمی رسد که تعداد اندکی با خودروهای معمولی بتوانند شهر بزرگی مانند موصل را که افسران با تجربه ارتش سابق عراق در آن حضور دارند، اشغال کنند. آنچه که در موصل روی داد انقلابی از سوی عشایر عراق علیه دولت مرکزی است، ولی بغداد در هر مکانی که مخالفانش حضور دارند به آنها برچسب تروریسم و داعش می زند.

همچنین گفت: انقلابیون عشایر در استان های الانبار، بغداد، نینوا، صلاح الدین و دیالی برای خود شوراهای نظامی تشکیل داده اند که فرماندهی این شوراها را افسران ارتش پیشین عراق به عهده دارند.

همچنین ضمن تاکید بر اینکه انقلابیون رخنه عناصر تندرو و داعش و بیگانگان را به انقلاب خود نمی پذیرند، افزود: هدف ما یک انقلاب سالم علیه ظلم وستم در عراق است و داعش هیچگونه رابطه ای با انقلابیون عراقی ندارد.

وی ادعا کرد:  دولت مالکی به هر بهایی باید تغییر کند. هدف ما تنها سیطره بر مناطق سنی نشین در عراق نیست، بلکه می خواهیم دولت مالکی را ساقط کنیم، زیرا با بقای آن مخالفیم. ما اهل سنت در دولت آینده عراق مشارکت نمی کنیم، ولی با هر دولتی که جانشین دولت مالکی شود گفتگو خواهیم کرد.

سلیمان در خصوص یافتن راه حل های سیاسی برای بحران کنونی عراق گفت: زمان یافتن راه حل های سیاسی برای بحران کنونی عراق سپری شده و ما از امروز به بعد هیچگونه راه حل سیاسی را نخواهیم پذیرفت. مالکی از همه توان خود علیه ملت عراق استفاده کرده و با توپ و تانک و مواد منفجره به ما حمله می کند و شبه نظامیانی را که به کمک ما آمده اند سربریده است و اکنون از راه حل سیاسی سخن می گوید. انقلابیون عراق از تعرض به هر سرباز یا پلیس عراقی مُبری هستند و هزاران نفر از سربازان عراقی را آزاد کرده و مراکز پلیس را به شرط آنکه هیچگونه تماسی با دولت فدرال نداشته باشند بازگشایی کرده اند.

وی ضمن مطرح کردن این سئوال که آیا داعش تاکنون به چنین اقداماتی دست زده است افزود: از مالکی سئوال کنید داعش از کجا آمده است و چه کسی درب های زندانها را برای آزادی داعشی ها گشوده بود. اکنون ما کنترل اوضاع را به عهده داریم نه داعش. هدف ما سرکوب تروریست های داعش و تروریسم دولتی درمناطق اشغال شده است، ولی مالکی همان سناریوی بشار اسد را در مبارزه با انقلابیون دنبال می کند.

سلیمان درخصوص مشارکت حزب بعث در انقلاب عشایر اهل سنت عراق گفت: اینگونه مسایل هیچگونه ربطی به ما ندارد، زیرا حزب بعث نیز یک حزب عراقی است و با نظام سیاسی عراق مشکل دارد و از حقوق خود دفاع می کند. بعثی ها از نظام سیاسی در عراق کنار گذاشته شده اند و حق دارند با هر شکلی که می خواهند از حقوق خود دفاع کنند، ولی ما به عنوان عشایر عراقی از خودمان سخن می گوییم.

. اکنون انقلابیون عشایر اهل سنت برای گسترش انقلاب به شهرهای اطراف بغداد و تغییر دولت بغداد تلاش می کنند، چرا که تجزیه عراق اکنون بهترین گزینه است و عراق همچنان به سوی تجزیه به پیش می رود. ممکن است در عراق دو حادثه روی دهد یا این کشور به دریایی از خون تبدیل شود، با اینکه هر جریانی در عراق به تنهایی بر بخشی از عراق حکومت کند.  آمریکا باید به عراقی ها برای نیل به حقوق خود کمک کند. ما حکومتی را که به کرامت و دین ما احترام نمی گذارد نمی خواهیم .

علی حاتم سلیمان در پایان مصاحبه خود با روزنامه «الشرق الاوسط» در خصوص فتوای مراجع شیعه برای داوطلب شدن شهروندان عراقی برای جنگ با داعش گفت: «من به این مراجع نصیحت می کنم از صدور چنین فتواهایی بپرهیزند. من به شیعیان اطمینان می دهم انقلاب عشایر اهل سنت در عراق علیه آنان نیست، بلکه علیه ظلم و ستم در این کشور است.

منبع:کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا