خبر های جدید

در گذشت دعوتگر و مربی مجاهد و نستوه لاشین أبوشنب

در گذشت دعوتگر و مربی مجاهد و نستوه لاشین أبوشنب

ترجمه: عبدالخالق احسان

امت اسلامی، جماعت جهانی اخوان المسلمین و تربیه اسلامی، دعوتگر پرتلاش و مربی فاضل و بزرگوار استاد لاشین ابو شنب را از دست داد؛ کسی که عمر طولانی و با برکت خویش را در میدان دعوت و استقامت و تربیه نسلها سپری کرد.

این مربی بزرگوار در سال ۱۹۲۷ میلادی در منطقه ( شبین الکوم) در ولایت منوفیه چشم به جهان گشود و دوره لیسه را در مکتب ازهریه و لیسانس را در پوهنتون قاهره سال ۱۹۵۳ میلادی به پایان رساند.

سال ۱۹۴۱ میلادی در حالی که مسوول انستیتوت ازهری در شبین کوم بود به عضویت جماعت اخوان المسلمین پیوست و مدتی به حیث مسوول شعبه اخوان المسلمین در زقازیق ایفای وظیفه کرده و در حالی که عضو مکتب ارشاد جماعت بود، با حرکت کارگران نیز همکاری داشت.

بعد از جنگ ۱۹۴۸ میلادی بین عرب و اسرائیل زندانی شد و بعد از رهایی در سال ۱۹۶۰ به کویت سفر کرده و مدت سه سال به حیث استاد زبان عربی تدریس نمود و سپس به سعودی رفته و مدت چهار سال وظیفه تدریس را در پوهنتون ( محمد بن سعود) انجام داد. و در سال ۱۹۸۱ گرفتار شده و زندانی شد سپس مورد عفو قرار گرفته و آزاد گردید.

به فعالیت های دعوی در کشور های زیادی اشتراک نمود که از جمله می توان کشور های ذیل را نام گرفت: امریکا، کانادا، فرانسه، بریتانیا، آلبانی، ترکیه، یونان و اکثر کشور های عربی.

استاد بزرگوار روز پنجشنبه اول ذی الحجه ۱۴۳۵ مطابق ۲۵ سبتمبر ۲۰۱۴ دار فانی را وداع گفته و به لقاء الله پیوست. انا لله و انا الیه راجعون

 منبع: www.ikhwanonline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا