خبر های جدید

فراخوان حماس برای راهپیمایی روز جمعه در حمایت از مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی(حماس) از اعضا و طرفداران و اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری خواست امروز (جمعه) در راهپیمایی حمایت از مسجدالاقصی در استان های رام الله و الخلیل شرکت کنند تا از این طریق زمینه تداوم انتفاضه قدس را فراهم سازند.

حماس در بیانیه ای از اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری خواست، اهالی قدس را در میدان نبرد علیه صهیونیست ها تنها نگذارند و در قبال کشتار فلسطینیان که آخرین مورد آن شهادت ‘معتز حجازی’ توسط نظامیان صهیونیست در صبح پنجشنبه بود، واکنش نشان دهند.

حماس همچنین از فلسطینیان خواست با شرکت در راهپیمایی هایی که پس از اقامه نماز جمعه با شعار ‘همه ما فدای تو ای اقصی’ برگزار می شود، اقدامات اخیر صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی را محکوم کنند.

جنبش حماس، حمایت از مسجدالاقصی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را مسئولیتی همگانی عنوان کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی پس از اینکه روز پنجشنبه مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بست، بار دیگر تصمیم به بازگشایی آن گرفت و اعلام کرد که فلسطینی ها می توانند نماز جمعه را در این مسجد برگزار کنند. اما این رژیم ورود نمازگزاران زیر ۵۰ سال به مسجدالاقصی را ممنوع اعلام کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی پس از ترور ‘یهودا گیلک’ فعال راستگرای یهودی، دروازه های مسجد الاقصی را روی نمازگزاران مسلمان بسته بود اما به خاطر نگرانی از بروز درگیری های شدید و شعله ورشدن آتش خشم ملت فلسطین و درگیری آنها با نظامیان صهیونیست مجبور به بازگشایی آن شد.

منبع: ایرنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا