خبر های جدید

تظاهرات مردم مصر در محکومیت تبرئه مبارک

به دنبال تبرئه حسنی مبارک تعدادی از خانواده های شهدای انقلاب ۲۵ ژانویه با تجمع در میدان عبدالمنعم ریاض در برابر خودروهای زرهی ارتش مصر که میدان التحریر را بسته اند تجمع کردند و شعارهایی علیه دستگاه قضایی این کشور سر دادند و این حکم را محکوم کردند.تجمع کنندگان پلاکاردهایی درباره حکم برائت و در جاودانگی انقلاب ۲۵ ژانویه حمل کردند.همچنین فعالان مصری در برابر اتحادیه روزنامه نگاران این کشور علیه تبرئه حسنی مبارک رئیس جمهوری اسبق مصر تظاهرات کردند.تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه حسنی مبارک و در ضرورت قصاص قاتلان سر دادند. فعالان مصری تصاویر حسنی مبارک را لگد مال کردند

نیروهای امنیتی خیابان‌های منتهی به میدان التحریر را مسدود کردند و این میدان که مرکز اصلی تجمعات و اعتراضات در قاهره است را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.نیروهای پلیس هفت نفر از فعالان سیاسی این کشور را در منطقه «الابراهیمیه» واقع در مرکز الاسکندریه هنگام سازماندهی تظاهرات دستگیر کردند.

روز شبنه جلسه نهایی محاکمه و اعلام حکم رئیس‌جمهور مخلوع مصر در پرونده معروف به پرونده قرن برگزار شد و مبارک، پسرانش، وزیر کشور وقت و معاونانش از همه اتهامات این پرونده تبرئه شدند. حکمی که در دادگاه تجدید نظر ارائه خواهد کرد غیر قابل تغییر خواهد بود.

منبع: افکار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا