خبر های جدید

دادگاه نظامی مصر حکم اعدام ۷ اخوانی دیگر را به مفتی ارجاع داد

دادگاه نظامی مصر حکم اعدام ۷ اخوانی دیگر را به مفتی ارجاع داد

دادگاه نظامی مصر در ادامه صدور احکام اعدام علیه رهبران و اعضای جماعت اخوان المسلمین حکم اعدام ۷ تن دیگر از اعضای این گروه را به مفتی مصر ارجاع داد دادگاه نظامی مصر روز گذشته حکم اعدام ۷ معارض به اتهام قتل ۳ دانشجوی دانشکده جنگ در استان کفر الشیخ واقع در شمال مصر را به مفتی این کشور جهت کسب نظر شرعی ارجاع داد.

یک منبع قضایی گفت داد که دادگاه نظامی اسکندریه حکم اعدام ۷ معارض را به مفتی ارجاع داد که ۴ نفر از این متهمان در دادگاه حضور داشتند و ۳ نفر دیگر غایب بودند.

اتهام این ۷ نفر قتل ۳ دانشجوی دانشکده جنگ در استان کفر الشیخ عنوان شده است و علاوه بر آن ۹ متهم دیگر در این پرونده تحت محاکمه هستند که قرار است جلسه ۲ مارس برای صدور حکم آنها و نیز قرائت حکم ۷ نفر مذکور پس از کسب نظر شرعی برگزار شود.

از جمله بارزترین این متهمان صلاح الفقی رئیس دفتر اداری جماعت اخوان المسلمین، فرحات الدیب معاون وی و محمد الحلیسی معاون رئیس حزب آزادی و عدالت در کفر الشیخ است.

ارجاع حکم اعدام به مفتی مصر اقدامی برای زمینه سازی جهت اجرای حکم است اما نظر مفتی در این باره تنها مشورتی و غیر الزام آور است.

این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اواخر اکتبر سال ۲۰۱۴ قانونی را صادر و طی آن اعلام کرد که تاسیسات عمومی در حکم تاسیسات نظامی است و متهمان هر گونه آسیب رسانی به این تاسیسات برای محاکمه به دادگاه نظامی ارجاع داده می شوند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا