زن خانوادهمطالب جدیدمقالات

آری اسلام چنین به زن می نگرد …

آری اسلام چنین به زن می نگرد …

ترجمه : عبدالله احمدی (شنۆ)

۱٫دین مبین اسلام نسبت به زن لطف نشان نموه و نفقه را از او ساقط کرده، نفقه فرزند و والدین و شوهر را از عهده زن ساقط کرده و حتی نفقه خودش را هم از او ساقط و برعهده شوهرش قرارداده است.

۲٫دین مبین اسلام نسبت به زن شفقت و مهربانی کرده و او را از حضور در نمازهای جمعه و جماعات عفو نموده ، زیرا امر  تربیت اولاد را در اولویت او قرار داده است.

۳٫دین مبین اسلام نسبت به زن شفقت و مهربانی نشان داده و برای زن مهریه قرار داده، بطوری که اگر شوهرش بخواهد با او خلوت کند باید تمام و کمال مهریه را بپردازد ، و اگر تنها او را عقد نماید ولی خلوتی صورت نگیرد نصف مهریه را باید پرداخت کند.

۴٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده، به مجرد به عقد درآمدن کسی اگر آن شخص بمیرد و نزدیکی و مجامعتی هم صورت نگیرد زن از آن شخص ارث می برد.

۵٫دین مبین اسلام مهربان است نسبت به زن و سفارش می کند، مادرت مادرت مادرت، سه دفعه پشت سر هم سفارش می کند نسبت به “مادر” و در دفعه چهارم می فرماید ابوک “پدرت”، همه اینها احترام و اعتراف است نسبت به زن.

۶٫دین مبین اسلام نسبت به روحیات لطیف زن احترام قائل است و شهادت دادن زن در جنایات و خونریزی را از او نخواسته است. ( شهادت دادن تکلیف و مسولیت است نه حق تا از کسی ضایع شود ).

۷٫دین مبین اسلام مهربانی نشان داده و فریضه جنگ و قتال را از زنان ساقط کرده است.

۸٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و در صورت عدم امنیت زن را همراه با یک محرم به حج می فرستد.

۹٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و تراشیدن چند تارموی را در مناسک حج از او قبول کرده و ثواب تراشیدن تمام موی سر را به زن عطا فرموده تا جمال و زیبایی زن محفوظ بماند .

۱۰٫دین مبین اسلام نسبت به زن شفقت و مهربانی نشان داده و وقتی که زن در عادت ماهیانه است طلاق دادن او را از سوی شوهرش بخاطر مراعات حال زن تاپایان عادت ماهیانه زن به طلاق  دادن را منع کرده است.

۱۱٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و برای زن ارث بردن از شوهر و برادران و فرزندان و والدین قرار داده علیرغم اینکه نفقه هیچکدام از اینها برعهده زن نیست.

۱۲٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و بر  شوهر واجب کرده تمام و کمال مهریه زنش را بپردازد ، مگر اینکه زن با رضایت خودش مهریه را ببخشد.

۱۳٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و برای عقد کردن زن شهود و والدین را جزو واجبات قرار داده تا کسی نتواند اتهامی به ایشان و فرزندان او وارد کند.

۱۴٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و هرکس در راه محافظت از عفت زن کشته شود را جزو شهید حساب کرده است.

۱۵٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و امر کرده که شوهرش یا زنانی مثل خودش او را بعد از مردن غسل نمایند.

۱۶٫دین مبین اسلام نسبت به زن مهربانی نشان داده و دستور داده که اگر زنی فوت نماید در پنج کفن و پارچه پیچانده شود این در حالی است که کفن و پارچه مردان سه لایه است.

۱۷٫دین مبین اسلام نسبت به زن شفقت و مهربانی نشان داده ، و به زن اجازه داده زمانی که شوهرش با او سازگار نباشد و او را طلاق ندهد خود را از شوهرش خلع نماید.

امروزه دنیا ازکدام زن صحبت به میان می آورد…
کدام آزادی برای زن …
می خواهند زن شخصیت و کرامت زن را حفظ کند…

او را می خوانند تا در مجالس رقص و پایکوبی حاضر شود و به بهای ناچیزی کرامتش را از او بگیرند و نام آن را ترقی و کلاس بزارند.

او را می خواهند تا عکس و برچسب تبلیغلت کالاهای خود بکنند …

اما اسلام در همه حال ، در خانه و بیرون از خانه و محل کار حرمت و کرامت زن را محافظت می کند …

منبع: اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا