خبر های جدید

 آرامگاه امام نووی در سوریه منفجر شد!!

آرامگاه امام نووی در سوریه منفجر شد!!

شهر ” نوی”در سوریه  مهم ترین افتخاراتش ” آرامگاه امام نووی” را پس از منفجر شدن آن ، از دست می دهد

درعا – تروریست ها با کاشتن مواد منفجره داخل آن ، آرامگاه امام نووی در شهر نوی در استان درعا واقع در جنوب سوریه را منفجر نمودند و بدین وسیله ساکنان این شهر یکی از افتخارات تاریخیشان را از دست دادند!

محمد مذیب فعال مدنی از شهر “نوی” در مصاحبه با “القدس العربی” گفت : تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از مردم این شهر شهید شده اند ؛ ولی افسوس و غصه از دست دادن آرامگاه امام نووی برای مردم این مرز و بوم که سال های سال است به آن دل بسته اند به مراتب سنگین تر است از فراق این جمع انبوه از شهدای گلگون کفنشان می باشد!

او گفت : تاکنون انجام دهنده این جنایت معلوم نیست ولی انگشت اتهام به سوی ” جبهه النصره” یکی از شاخه های سازمان القاعده در سرزمین شام نشانی می رود ؛ چرا که در گذشته بارها شنیده شده که یکی از برنامه هایشان منفجر نمودن این آرامگاه بوده ؛ علاوه بر اینکه شاهدانی بر این نکته تاکید می کنند که آن ماشین حامل تروریستهای منفجرکننده آرامگاه ، متعلق به این جنبش بوده است و تاکنون جنبش مذکور این اتهام را نه تایید نموده و نه انکار !

این فعال مدنی خاطرنشان کرد : کارهای تروریستی از این قبیل قبلاً نیز در این منطقه سابقه داشته ؛ پنج ماه پیش افرادی از وابستگان جنبش “المثنی” که از لحاظ فکری و تشکیلاتی به جبهه النصره نزدیک است ، آرامگاه پیامبر ایوب را در شهر “شیخ سعد” با همین شیوه و سبک منفجر نموده و از هم متلاشی نموده اند.

مشیرالبطین یکی از فرزندان نوی بر صفحه فیسبوکش ضمن اظهار افسوس بابت منفجرنمودن آرامگاه امام نووی نوشت : انجام دهندگان این جنایت ، افراطی هایی هستند که تندروی و خشونت بر عقل هایشان سایه افکنده است.

وی در باره بازتاب این حادثه تروریستی در میان مردم شهرش نوشت:  مردم که خوابیده بودند با صدای هولناک انفجار آرامگاه از خواب پریدند و بعدها متوجه شدند که جنایتی ضد انسانیت و دین و اخلاق شکل گرفته است …. از خدا می خواهم هم شهری هایم و سایر مسلمانان را از فتنه محفوظ بدارد  .

مشیرالبطین که یکی از وفاداران امام نووی می باشد اینگونه از فضایل آن عالِم فقید می گوید : روایت شده که امام سُبکی امام مصر به منظور ملاقات با امام نووی به شام سفر کرده بود ، پس از رسیدن به آنجا به او خبر دادند که نووی وفات نموده است ! او که از فرط غصه ناله می کرد گفت : به من بگویید او کجا راه می رفت و قدم می زد ؟! پس شروع نمود به مالیدن ریش و صورت مبارکش بر اطراف و اکناف مدرسه دارالحدیث دمشق ، آنجا که او قدم زده و راه رفته بود !

آقای مشیر سخنان آمیخته با معذرتش را با مخاطب قرار دادن امام نووی خاتمه می بخشد و می گوید : سرورم ؛ ابوزکریا ؛ از شما بابت این کار بُزدلانه معذرت و پوزش می طلبم و سلام خداوند بر تو باد ، مطمئن باش منفجر نمودن آرامگاهت و آتش خشونت و تندروی هرگز یاد و خاطره تو را در میان مردم دین پرور از بین نخواهد برد

لازم به ذکر است امام نووی یا همان محیی الدین أبو زکریا یحیى بن شرف بن مـری بن حسن بن حسین بن محمد بن جمعه بن حزام النووی الشافعی الدمشقی مشهور به «النووی»، یکی از مشهورترین فقها و محدثین اهل سنت بوده است ، او در “نوی” و در سال ۶۳۱ هـ – ق متولد شده و در سن ۴۵ سالگی وفات نموده است  و در زادگاهش به خاک سپرده شده است .

امروزه هیچ خانه ای از خانه های مسلمانان را نمی یابی که یکی از کتاب های ارزشمند این عالم جلیل از جمله : ریاض الصالحین والأربعین النوویه  و … که مورد علاقه جوانان و پیران و زنان بوده و هست ، در آن نباشد

حازم صلاح

القدس العربی

ترجمه سایت سوزی میحراب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا