خبر های جدید

بعد از حادثه شارلی ابدو چه بر سر مسلمانان فرانسه امد؟

 بعد از حادثه شارلی ابدو چه بر سر مسلمانان فرانسه امد؟

به دنبال حادثه شارلی ابدو، مراکز اسلامی و مسلمانان فرانسه با حملات خشونت آمیز متعددی روبه رو شده اند. شورای اسلامی در فرانسه اعلام کرد پس از حادثه “شارلی  ابدو” بیش از ۷۵ حمله به افراد مسلمان و مساجد در فرانسه ثبت شده است.

در ابتدای ماه جاری چند فرد مسلح به دفتر مجله طنز فرانسوی “شارلی ابدو” حمله کردند و ۱۳ نفر را به قتل رساندند. ۴ نفر از قربانیان کاریکاتوریست مجله بودند. مهاجمان اعضای القاعده و داعش بودند و به هنگام حمله، شعار انتقامگیری از کاریکاتورهای پیامبر اسلام در این نشریه را سر می دادنند.

شارلی ابدو قبل از این کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرده و خشم بسیاری از مسلمانان را به وجود آورده بود. وزارت کشور فرانسه هم اعلام کرده بود که ۱۰ هزار نفر از اعضای ارتش و پلیس را برای حفاظت و تامین امنیت عبادتگاه ها به کار گرفته خواهند شد اما حالا مشخص شده مساجد جزئی از این طرح نیست.

“احمد رضوان” امام جماعت یکی از مساجد در حومه پاریس در این باره به روزنامه القدس العربی گفت: مساجد فرانسه با حملات انتقام جویانه روبه رو شدند. این حملات تا حد تیراندازی هم بود بدون اینکه پلیس برای توقف جنایتکاران و عوامل این حملات کاری بکند. این موضوع نشان دهنده دوگانگی مقامات در رفتار با ادیان مختلف است.

وی افزود: مسجد شهر لومون فرانسه نیز با شلیک گلوله و تیراندازی روبه رو شد. چرا جنایتکاران را دستگیر نمی کنند. یک رستوران در نزدیکی مورد حمله قرار گرفت اما کسی بازداشت نشد. سکوت پلیس در برابر حملات به مساجد غیرقابل پذیرش است.

رسانه های فرانسوی هم نوشتند در روزهای اخیر برخی مراکز دینی مسلمانان در فرانسه با حملات بمب آتش زا روبه رو شدند یا سر خوک بر در مساجد نصب شد و نظرات ضداسلامی و مسلمانان بر روی دیوار مناطق مسلمان نشین نوشته شد.

کشتن همسایه مسلمان به دلیل شارلی ابدو

به دنبال حوادث شارلی ابدو، یک فرانسوی، همسایه مسلمان خود را با ضربات چاقو به قتل رساند . درباره جزئیات این حادثه گفته شده که قاتل، همسایه مسلمان مراکشی تبار خود را در شهر فوکلوز با ۱۷ ضربه چاقو کشت. تنها دلیل این حمله مهاجر و مسلمان بود این همسایه بود.

مهاجم در این حادثه بدون اجازه وارد خانه همسایه اش یعنی “محمد المکولی” ۴۷ ساله شد و به وی ۴ ضربه چاقو وارد کرد. قاتل سپس خانه را ترک کرد و دوباره با چاقوی بزرگتری بازگشت و ۱۳ ضربه دیگر به جنازه قربانی وارد کرد. در حالی که فریاد می کشید “من خدای تو هستم … من اسلام تو هستم.”
منبع:پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

یک دیدگاه

  1. این که برسرمرکز شوم شارلی ابدو الحمدلله مجاهدین چی آوردندکمترین چیزی بوده که مستحق آن شدند به دلیل اینکه آنها عملا بنام آزادی بیان برمحمد محبوب صلی الله علیه وسلم پیامر دین مبین اسلام که بیش از میلیارد ها پیرو درجهان دارد توهین نموده واحساسات مسلمین را جریحه دارد ساخته بودند که متاسفانه دربرابر این همه توهین ها جامعه جهانی هیچ نوع عکس العمل ازخود نشان نداده. اما آنچه دامن گیر مسلمانان گردیده دلیل آن چیزی است که ازطریق خطبه ها وکتاب ها ومنبرها بسیار زیاد شنیده شده اما جنبه عملی برای دور کردن این بلا میان مسلمانان جهان دیده نشده وآن مصیبت دور وفاصله مسلمانان از فرمان ودستور الله متعال ورسول الله صلی الله علیه وسلم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا