خبر های جدید

آموزش زبان عربی در اروپا !

آموزش زبان عربی در اروپا !
اتحادیه اروپا در واکنش به حمله به نشریه شارلی ابدو برسر “طرح‌های ضد تروریسم” و بهبود مهارت‌های زبان عربی با کشورهای مسلمان به توافق رسیده است.  فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس ازگفت‌وگوها با دبیرکل اتحادیه عرب و وزرای خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل در بیانیه‌ای این تصمیم را اعلام کرد اما جزئیات این طرح را بیان نکرد. خانم موگرینی گفت که براساس این طرح، در برخی مأموریت‌های خارجی اتحادیه اروپا مقام‌های امنیتی به کار گماشته خواهند شد و قابلیت‌ ارتباط با زبان عربی هم در این اتحادیه افزایش خواهد یافت.

به گفته او در اجرای این طرح‌ها کشورهای ترکیه، مصر، یمن، الجزایر و کشورهای حوزه خلیج فارس با اروپا همکاری خواهند کرد. این طرح بخشی از واکنش اتحادیه اروپا به حمله افراد مسلح به نشریه فرانسوی شارلی ابدو است.

اوایل ژانویه دو فرد مسلح که می گفتند قصد دارند به خاطر چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام از این نشریه انتقام بگیرند ۱۲ نفر را در دفتر این نشریه در پاریس به قتل رساندند.

‘حرف زدن، نوشتن، گوش دادن’

در آستانه نشست سران کشورهای اروپایی که قرار است ۱۲ فوریه برگزار شود ۲۸ وزیر خارجه این کشورها روز دوشنبه در بروکسل دیدار کردند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست گفت که اتحادیه اروپا، اطلاعات امنیتی‌اش را میان کشورهای عضو و کشورهایی که از تروریسم ضربه خورده‌اند، به اشتراک می‌گذارد و فعالیت‌هایش را برای جلوگیری از تامین بودجه شبکه‌های تروریستی گسترش خواهد داد.

خانم موگرینی گفت که از پارلمان اروپا خواسته می‌شود برای تصویب قانون تبادل اطلاعات مسافران خطوط هوایی اقدام کند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفته است “می‌خواهم فوراً ارتباط‌ ما با جمعیت‌ عرب‌زبان اتحادیه اروپا و سراسر جهان توسعه پیدا کند. لازم است قابلیت‌هایمان را برای صحبت به زبان عربی، نوشتن به زبان عربی و گوش دادن به پیغام‌هایی که از جهان عرب می‌آید، افزایش دهیم.”

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب هم که در این گفت‌وگو‌‌ها حضور داشت، گفت که همه کشورهای جهان از تروریسم رنج می‌برند. او اضافه کرد: “این موضوع صرفاً مسئله‌ای امنیتی یا نظامی نیست، بلکه حوزه‌های فرهنگی، فکری، مذهبی و رسانه را هم در برمی‌گیرد.”

همزمان با نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا ده‌ها هزار نفر در گروزنی، منطقه‌ عمدتاً مسلمان‌نشین چچن در روسیه، علیه مجله شارلی ابدو تظاهرات کردند.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا