تربیت فرزندان

جوانان آمریکایی اسلام را دین ارزش‌ها می‌دا

جوانان آمریکایی اسلام را دین ارزش‌ها می‌دانند 

یک نظر سنجی که اخیرا در بین جوانان آمریکایی صورت گرفته، نشان می‌دهد؛ بر خلاف اخبار جهت‌دار رسانه‌ها، آنان به دین اسلام به عنوان یک دین با ارزش نگاه می‌کنند. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از Trans World News، این نظر سنجی که توسط مؤسسه گلیمپس کوارترلی در بین جوانان آمریکایی و غیر آمریکایی در این کشور انجام گرفته، نشان می‌دهد؛ برخلاف آن چه که پیش از این تصور می‌شد، آمریکایی‌ها به اسلام به عنوان دینی که دارای ارزش‌های بسیار بالا و نیز سازگار با جامعه آمریکایی است، نگاه می‌کنند.

 

افراد در این نظر سنجی در پاسخ به این سؤال که دلیل برداشت نادرست مردم از اسلام چیست؟ رسانه‌های گروهی را در این مورد مقصر دانستند.

 

همچنین یک مسلمان آمریکایی از دانشگاه جان هاپکینز نظام آموزشی را در این باره مقصر می‌داند و می‌گوید: نظام آموزشی ما درباره مردمی که ۲۰ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند، چیزی را به ما آموزش نمی‌دهد.

 

یک دانشجوی پاکستانی از دانشگاه تگزاس با نام فهد زاهدی نیز می‌گوید: نمایندگان گروه‌های مسلمان نیز در این زمینه آن‌طور که لازم است، تلاش نمی‌کنند.

 

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین گفتند: اگر فضایی که درباره برداشت نادرست از اسلام ایجاد شده از بین برود، خواهیم دید که مسلمانان و غیر مسلمانان مشترکات زیادی با هم دارند.

 

عبد الرحمن سید، دانشجوی پاکستانی دانشگاه بوستون در این باره می‌گوید: ارزش‌های اسلامی با ارزش‌های اخلاقی جامعه ما مانند کرامت انسانی، برابری انسان‌ها و پاسخ‌گویی هم‌خوانی دارد.

 

یادآوری می‌شود، ‌این نظر سنجی توسط مؤسسه گلیمپس کوارترلی انجام شده است. هدف این موسسه ترویج مفاهیم فرهنگ‌های مختلف و مبادلات فرهنگی به ویژه در میان آمریکایی‌ها و سایر مناطق دنیا، از طریق فراهم آوردن امکانات برای انجام بحث‌های آزاد بین جوانان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا