خبر های جدید

نماز گروهی مسلمانان در برابر کاخ سفید

نماز گروهی مسلمانان در برابر کاخ سفید

نماز گروهی مسلمانان در برابر کاخ سفید باعث شد رئیس جمهور آمریکا بلافاصله با صدور بیانیه‌ای با خانواده قربانیان جنایت کارولینای شمالی ابراز همدردی کند. نماز غایب شماری از مسلمانان ساکن واشنگتن برای سه مسلمانی که در شهر چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی کشته شدند، کاخ سفید را به واکنش واداشت.

در این اقدام بی‌سابقه شماری از مسلمانان ساکن واشنگتن پایتخت آمریکا برای «ضیا شادی برکات» ۲۳ ساله، همسرش «یُسر محمد ابو صالحه» ۲۱ ساله و خواهر همسرش «رزان محمد» ۱۹ ساله سه دانشجوی مسلمانی که سه شنبه گذشته در شهر چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی به ضرب گلوله کشته شدند، در برابر کاخ سفید نماز غایب خواندند.

نماز گروهی مسلمانان در برابر کاخ سفید باعث شد «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بلافاصله با صدور بیانیه‌ای با خانواده قربانیان ابراز همدردی و تاکید کند که هیچکس نباید به سبب اعتقادات یا ملیت در آمریکا هدف قرار گیرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به نقل از اوباما تاکید کرد در آمریکا نباید فردی به دلیل اعتقاداتش مورد هدف قرار گیرد.رئیس جمهور آمریکا با اشاره به گستردگی این مراسم، اظهار داشت حضور این میزان جمعیت در تشییع جنازه سه جوان مسلمان نشان می‌دهد مردم آمریکا عضو یک خانواده هستند.

بیش از پنج هزار مسلمان روز پنج‌شنبه در تشییع جنازه این سه مسلمان شرکت کردند. آنان خواستار تحقیقات پلیس فدرال آمریکا اف بی‌آی درباره امکان وجود انگیزه دینی در قتل این سه مسلمان شده‌اند، درخواستی که اف بی‌آی با آن موافقت کرده است.این سه نفر هر چند در ایالت کارولینای شمالی به قتل رسیدند اما تنفر و بیزاری از چنین اقدامی، همه مسلمانان را در ایالت‌های مختلف آمریکا و دیگر کشورهای اسلامی دربرگرفت.

«نهاد عوض» رئیس اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه اف بی‌آی تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است گفت چنین تحقیقاتی به مسلمانان آمریکا اطمینان می‌دهد که حقوق آنان محترم شمرده می‌شود به ویژه در زمانی که اسلام هراسی در آمریکا تبلیغ می‌شود و مسلمانان در محاصره رسانه‌ای و سیاسی زندگی می‌کنند.

وی افزود پدیده اسلام هراسی پدیده خطرناکی است که امنیت مسلمانان و به طور کلی امنیت جامعه آمریکا را تهدید می‌کند و نمی‌توان در برابر چنین جنایت زشتی که همه جوانان مسلمان آمریکا را تهدید می‌کند سکوت کرد زیرا سه مسلمان قربانی این جنایت کسانی بودند که عمر خود را در کارهای خیرخواهانه گذراندند.

گفتنی است شامگاه روز سه شنبه، سه دانشجوی مسلمان توسط فردی به نام «کریگ استفن هیکس» در نزدیکی دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل آمریکا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.این سه نفر از اعضای یک خانواده بودند که دو نفر از آن‌ها زن و شوهر و دیگری خواهر یکی از قربانیان می‌باشد.

«محمد ابوصلحا» پدر دو خواهر کشته شده در این باره می‌گوید: جنایت رخ داده، بر سر نفرت نژادی بوده است و چون فرزندان من مسلمان بودند، کشته شده‌اند.

منبع: ابنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا