خبر های جدید

رشد گرایش به اسلام پس از ماجرای ” شارلی ابدو” در فرانسه

رشد گرایش به اسلام پس از ماجرای ” شارلی ابدو” در فرانسه
سایت مغربی “هسپرس” تأکید کرد، به نظر می رسد نگرانی و بیم مسلمانان مقیم کشورهای غیر اسلامی، از اسلام هراسی که پس از حمله به مجله فرانسوی “شارلی ابدو” در پاریس آغاز شده بود، به افزایش فعالیت مسلمانان در برابر این هجمه ها منجر شده است؛ به طوری که در مسجد پاریس به تنهایی در مقایسه با ژانویه سال گذشته که ۲۲ نفر به اسلام گرویدند، امسال شاهد مشرف شدن ۴۰ نفر به دین اسلام بود.
گزارش رادیو “RTL” فرانسه نیز بیانگر افزایش شمار تازه مسلمان شده ها در بزرگترین شهرهای فرانسه مانند لیون و استراسبورگ است.این رادیو افزود: چندین هفته پس از حمله به مجله شارلی ابدو در تاریخ هفتم ژانویه سال گذشته میلادی، شمار فروش نسخه های قران افزایش بی سابقه ای داشته است.
گفتنی است همان گزارش منتشر شده در پایگاه خبری رادیو، نیز افزایش شمار افراد گرایش یافته به دین اسلام را در مقایسه با سال گذشته به میزان ۲۰ درصد ثبت کرد.
رادیو فرانسه نیز اعلام شهادتین دختر جوان فرانسوی را که به تازگی به اسلام گرویده، پخش و اعلام کرد که انگیزه وی برای گرایش به اسلام، متهم شدن اسلام به تروریسم پس از حوادث شارلی ابدو و تمایل وی برای معرفی اسلام واقعی و دور بودن از این اقدامات وحشیانه بود.
رادیو فرانسه هم چنین به اظهارات برخی امامان مساجد مبنی بر غافلگیری آنان از هجوم به سوی اسلام و تبلیغات اسلام هراسی، پرداخت.یکی از مسوولان مسجد پاریس گفت: اقشارمختلف مردم اعم از پزشک، مدیر مدرسه و پلیس، اسلام می آورند.

دکتر “عمر بن حماد” عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در توضیح گزارش رادیو فرانسه خاطرنشان کرد، افزایش شمار افرادی که به اسلام گرویده اند، مساله جدیدی نیست و دلیل آن نیز تمایل مردم به دست یافتن به نسخه های قران کریم است.
وی افزود: چه بسا این حوادث بزرگ، در مردم تمایلی برای کشف واقعیت ها ایجاد می کند، تا به دنبال واقعیت ها بروند.
استاد پژوهش های اسلامی دانشگاه الحسن الثانی در المحمدیه وعضو انجمن علمای اهل تسنن نیز در گفت وگو با هسپرس گفت: برخی فرانسوی ها و شهروندان سایر کشورها بر اساس مطالب مطرح شده در رسانه ها پس از حوادث موضع گیری می کنند، بنابراین از اسلام دور می شوند اما برخی به خود حق می دهند تا از مساله اطلاع یافته و حقیقت را کشف کنند.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا