خبر های جدید

پس از ۲۲ سال تبعید اجباری؛ سیاستمدار معروف کرد ترکیه نامزد انتخابات شد

پس از ۲۲ سال تبعید اجباری؛ سیاستمدار معروف کُرد ترکیه نامزد انتخابات شد
سرهات بوجاگ پس از ۲۲ سال زندگی در تبعید پس از بازگشت به ترکیه نامزدی خود برای پارلمان این کشور را اعلام کرد.سرهات بوجاگ» سیاستمدار معروف کرد ترکیه که سال ها پیش حکم بازداشت او به دلیل عضویت در کنگره ملی کردستان در ترکیه صادر شده بود پس از ۲۲ سال با لغو حکم بازداشتش به ترکیه بازگشته و در اولین اقدام از شهر شانلی اورفا نامزد انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، سرهات بوجاگ، سیاستمدار معروف کرد ترکیه که در این مدت در آلمان در تبعید اجباری به سر می برد پس از بازگشت به ترکیه با مراجعه به مرکز حزب دموکراتیک خلق ها نامزدی خود را برای انتخابات پارلمانی ترکیه اعلام کرد.

سودا اوزبینگول، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در استان شانلی اروفا ضمن اظهار خرسندی خود و حزب متبوعش گفت: بوجاگ، یک سیاستمدار بزرگ است، ۲۲ سال قبل نماینده مجلس شده بود در آن موقع به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم  نتوانستیم به مجلس راه پیدا کنیم ولی این بار با حضور دوباره سرهات بوجاگ این اتفاق صورت می یگرد. دیگر بازی های سیاسی حکومت جواب نخواهد داد و کردهای ترکیه نماد هویت خود را در مجلس ترکیه خواهند یافت.

سرهات بوجاگ نیز در اظهاراتی گفت: معتقدم که این بار حزب دموکراتیک خلق ها نماینده واقعی کردهای ترکیه در پارلمان خواهد بود و در این راه کسانی که جان خود را فدای آزادی کرده اند و تمام کسانی که مورد خشونت پلیس ترکیه و گاز اشک اور قرار گرفته اند سهیم اند. ان شا الله هیچ کدام از این فداکاری ها بی ثمر نخواهد ماند.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا