خبر های جدید

مخالفت دولت انگلیس با ممنوع شدن ذبح حلال

مخالفت دولت انگلیس با ممنوع شدن ذبح حلال

در پاسخ به تلاش‌های فزاینده برای ممنوع کردن ذبح حلال، دولت انگلیس اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای منع ذبح شرعی برای مسلمانان و یهودیان ندارد.، وزارت محیط‌‌ زیست، غذا و امور روستایی(دفرا) انگلیس اعلام کرد: قوانین سختی برای ذبح حیوانات در انگلیس وجود دارد که ذبح شرعی را نیز شامل می‌شود و این قوانین بدون تغییر باقی خواهد ماند.

این وزارتخانه افزود: دولت هیچ قصدی برای ممنوع کردن ذبح شرعی ندارد.این پیام دفرا در حالی منتشر شد که یک پویش برای ممنوعیت ذبح شرعی حیوانات در انگلیس به راه‌ افتاده است.

دفرا تأکید کرد: «دولت ترجیح می‌دهد که از شیوه گیج‌ کردن حیوانات پیش از ذبح استفاده کند، اما ما به حقوق جوامع مسلمان و یهودی که می‌خواهند از گوشتی که بر اساس موازین دینی‌شان تهیه شده استفاده کنند، احترام می‌گذاریم».

انجمن دامپزشکی بریتانیا که مدت‌هاست برای ممنوع شدن ذبح حیوانات بنابر آیین‌های اسلامی و یهودی تلاش می‌کند، با اعتراض نسبت به تصمیم دولت در این زمینه ادعا کرد که وزرا نباید احساسات عمومی را نادیده بگیرند.

شیوه کشتار حیوانات در بریتانیا

در بریتانیا در اکثر کشتارگاه‌ها پیش از آنکه گلوی حیوان بریده شود با استفاده از هفت‌تیری که بر سر آن یک مته قرار دارد، قسمت پیشانی حیوان را سوراخ کرده و آن را بیهوش می‌کنند.بسیاری معتقدند که این روش نسبت به شیوه‌های دینی ذبح حیوانات، درد بیشتری را برای حیوان به همراه دارد.

تحقیقات نشان می‌دهند که در این شیوه به دلیل توقف سریع ضربان قلب حیوان به‌خاطر بی‌حسی حداقل خون از بدنش خارج می‌شود و برعکس ذبح اسلامی مقدار زیادی خون در بدن حیوان باقی می‌ماند.

پیش از این ذبح اسلامی در کشورهای لهستان، ایسلند، نروژ، سوئد و سوئیس ممنوع شده است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا