خبر های جدید

هشدار دارالافتای مصر نسبت به افزایش موج اسلام هراسی در غرب

هشدار دارالافتای مصر نسبت به افزایش موج اسلام هراسی در غرب

دار الافتای مصر از افزایش موج اسلام هراسی و جنبش های خصمانه علیه اسلام و مسلمانان در غرب که آخرین آنها تظاهرات هجده هزار نفری شهر دریسدن آلمان بوده، هشدار داد.
دارالافتای مصر با بیان این مطلب تاکید کرد: چنین جنبش هایی علیه اسلام و مسلمانان در درجه اول  به نفع ملت های غرب نیست زیرا نوعی تنش و انزجار در جامعه را موجب می شود که بر امنیت اجتماعی تاثیر سوء گذاشته و افراط گرایی و تروریسم را گسترش می دهد این در حالی است که مسلمانان اروپا بخشی لاینفک از بافت اروپا محسوب می شوند.
مرکز صدور فتوای مصر افزود: همزیستی مسالمت آمیز و اعتراف به دیگر ادیان، دلیلی بر تمدن و دموکراسی بوده و نوعی آگاهی به منظور جلوگیری از پیروی از هرگونه تلاشهای تحریک آمیز را ایجاب می کند؛ تلاش هایی که تاثیر سوء بر مسلمانان و پیروان دیگر ادیان می گذارد.
این مرکز دینی مصر یادآور شد که دارالافتا همواره در راستای گشودن باب گفتگو با دیگران بویژه غرب و مقابله با افراط گرایی و تروریسم تلاش می کند و به دنبال گسترش محبت و فرهنگ همزیستی بین مسلمانان وغیرمسلمانان در سراسر جهان است.
مرکز صدور فتوای مصر در پایان جامعه بین المللی را به تلاش به منظور جلوگیری از تداوم اهانت به دین اسلام و برانگیختن حس نفرت علیه مسلمانان در غرب دعوت کرد و خواستار صدور احکام و قوانین بین المللی به منظور مجرم دانستن اهانت کنندگان به ادیان و گسترش دهندگان حس انزجار شد.

منبع:  شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا