خبر های جدید

حقیقتی تلخ برای مسلمین جهان

حقیقتی تلخ برای مسلمین جهان

دیگر هیچ مسجد سالمی و دست نخورده ای در جمهوری آفریقای مرکزی وجود ندارد! این اصلاً شوخی نیست بلکه حقیقتی تلخ برای مسلمین جهان است. ماهها جنگ داخلی و مذهبی در این جمهوری فقیر آفریقایی که باعث آوارگی هزاران مسلمان شده، نتیجه ای فاجعه بار برای اسلام و مسلمانان دیرپای این نقطه از قاره سیاه در پی داشته است. نکته تلخ تر این خبر آن است که خبر نابودی همه ۴۳۶ مسجد جمهوری آفریقای مرکزی را هم باید سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل اعلام کند نه یک کشور اسلامی و یا حتی سازمان کنفرانس اسلامی. البته “سامانتا پاور” گفته ممکن است چند مسجد هنوز به قدر کافی سالم مانده باشند اما نابودی ۴۱۷ مسجد جمهوری آفریقای مرکزی قطعی است.

خانم پاور که پس از دیدار از جمهوری آفریقای مرکزی به نمایندگی از شورای امنیت، با خبرنگاران صحبت می کرد گفت این میزان نابودی مساجد بسیار دیوانه وار و رعب آور است. او که از باقیمانده زندگی دهها مسلمان در شهر بانگی-پایتخت- دیدن می کرد وضعیت زندگی آنان را دلهره آور توصیف کرده است.

از سپتامبر گذشته، ۶ هزار نیروی صلح بان سازمان ملل به همراه نیروهای اتحادیه آفریقایی به همراه ۲ هزار نیروی فرانسوی برای آرام کردن اوضاع در این کشور فعالیت می کنند اما هنوز وضعیت در جمهوری آفریقای مرکزی متشنج است.

منبع: پرس تی وی

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا