خبر های جدید

هیأت علمای جهان اسلام:خون دعوتگران بی ارزش ترین خونها شده است

هیأت علمای جهان اسلام:خون دعوتگران بی ارزش ترین خونها شده است
هیأت علمای جهان اسلام(رابطه علماء المسلمین)دیروز سه شنبه بیانیه ای را در خصوص اعدام علما و دعوتگران صادر کرد.در این بیانیه از بی ارزش بودن خون علما،دعوتگران و رهبران اسلامی صحبت شده است.این بیانیه به اجرای حکم اعدام محمد قمر الزمان معاون دبیرکل جماعت اسلامی بنگلادش و نیز تأیید حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین  مصر اشاره دارد.

در این بیانیه به شدت از اعدام قمر الزمان که شنبه گذشته اجرا شد به شدت انتقاد شده و آمده است که معقول نیست شخصی به خاطر قضیه ای (مخالفت ایشان با تقسیم سرزمین های اسلامی و دعوت به اتحاد)که نیم قرن پیش رخ داده محاکمه شود.اشاره به مخالفت قمر الزمان با جدایی بنگلادش از پاکستان در سال ۱۹۷۱ است.

این هیأت ضمن رد احکام صادره، تأکید کرده است که این احکام، ظالمانه و مخالف شرع و قوانین عادلانه ی زمینی است.بنا به گزارش الجزیره در این بیانیه همچنین آمده است: این احکام در این دنیا قبل از آخرت، وبال تمام کسانی خواهد شد که این احکام را صادر یا اجرا کرده اند.

در این بیانیه هیأت از تمام سازمانها و نهادها ،مجامع فقهی و انجمن ها و اتحادیه های علمای جهان اسلام خواسته است تا به وظایفی که خداوند بر آنها واجب کرده عمل کنند و رد و محکومیت خود را نسبت به گفته ی آنها ظلم ،تعدی، تعرض به خون و ناموس و اهانتی که به علمای جهان اسلام روا داشته می شود صراحتا اعلام کنند.

در این بیانیه به طور ویژه حاکمان کشورهای اسلامی نیز مورد خطاب قرار گرفته اند و از آنان خواسته شده است تا در مقابل به گفته ی این بیانیه،ناقضان عدالت و گستاخان به اهل علم بایستند.در پایان این بیانیه خاطر نشان شده است که فقدان عدالت و شیوع ظلم، تنها به نفع دشمنان امت بوده و علت اصلی گسترش پدیده ی غلو و تکفیر است.

لینک منبع عربی: مفکره الاسلام

منبع: تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا