خبر های جدید

گامبیا، جمهوری اسلامی شد

گامبیا، جمهوری اسلامی شد

یحیی جامه رییس جمهوری گامبیا روز جمعه این کشور آفریقایی را جمهوری اسلامی اعلام کرد ، اقدامی که به گفته وی با هدف دور کردن هرچه بیشتر کشور از گذشته استعماریش صورت گرفته است، گامبیا اکنون به صفوف جمهوری های اسلامی چون ایران و افغانستان می پیوندد.
جامه در تلویریون دولتی گفت : در راستای هویت و ارزشهای مذهبی کشور ، من گامبیا را حکومت اسلامی اعلام می کنم . در حالیکه مسلمانان در این کشور در اکثریت قرار دارند ، گامبیا نمی تواند میراث استعماریش را تحمل کند.  نود و پنج درصد از جمعیت ۸/۱ میلیون نفری گامبیا مسلمان هستند.

به گفته وی ، پیروان دیگر ادیان و ایمان مذهبی می توانند به آیین خود پایبند باشند. جامه در طول ۲۱ سال ریاست جمهوری خود به دلیل اعلامیه های شگفت انگیزش شهرت یافته است، در سال ۲۰۱۳ گامبیا را از جمع کشورهای مشترک المنافع خارج کرد و آن را استعمار نوین خواند .

باوجود مناسبات تجاری قوی با انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی که شهروندانش به طور مرتب از سواحل شن سفید گامبیا دیدن می کنند ، روابط این کشور با غرب طی سال های اخیر تیره شد. گامبیا که صنایع اصلی آن کشاورزی و جهانگردی هستند ، در شاخص توسعه سازمان ملل در بین ۱۸۷ کشور جهان رتبه ۱۶۵ را دارد.

http://fa.shafaqna.com/news/75964

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا