خبر های جدید

تاسیس حزبی جدید توسط جوانان اخوان المسلمین در مصر

تاسیس حزبی جدید توسط جوانان اخوان المسلمین در مصر

 

گروهی از جوانان جماعت اخوان المسلمین مصر اعلام کردند که برای حضور فعال‌تر در عرصه سیاسی قصد دارند، حزبی تاسیس ‌کنند که مستقل از جماعت و حزب آزادی و عدالت باشد.

 

به گزارش نوگرا به نقل از الجزیره، گروهی از جوانان جنبش اخوان المسلمون مصر که حضور فعالی در انقلاب مصر داشتند، روز گذشته تاکید کردند، برای حضور پررنگ‌تر در عرصه سیاسی درصدد هستند، حزبی را مستقل از جماعت اخوان و حزب تازه تاسیسش "آزادی و عدالت " تشکیل دهند.

 

این جوانان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: حزبی که تاسیس خواهند کرد، حزبی متعلق به تمام مصری‌های آزاده است و هر اندیشه و تفکری را فقط درصورتی که با دلیل و منطق بیان شود، می‌پذیرد.

 

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: این حزب به ارزش‌هایی چون آزادی و دمکراسی و جابه جایی قدرت و افزایش نقش جامعه مدنی و اجرای معیارهایی چون عدالت اجتماعی در تمام عرصه‌های زندگی پایبند است و به تمدن عربی و اسلامی و آفریقایی خود مفتخر و توجه روابط خارجی را در راس اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

 

این بیانیه هدف از تشکیل این حزب را تثبیت و تحکیم دستاوردهای انقلاب و پیگیری نحوه تحقق و اجرای درخواست‌ها و مشارکت در ایجاد و حمایت و پشتیبانی از زندگی آزاد و دمکراتیک برای شهروندان که محور آن شهروند مصری و پاسخگویی به خواسته‌هایش باشد، را تشکیل می‌دهد.

 

گفته‌ می‌شود: اکثر رهبران حزب جدید را فعالانی تشکیل می‌دهند که در کنار برخی از افراد مستقل رهبری انقلاب مصر را که منجر به سرنگونی حسنی مبارک در این کشور شد، بدست داشتند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا