مهارتهای زندگی

هفت درس برای موفقیت در قرن بیست ویکم

هفت درس برای موفقیت در قرن بیست ویکم
نویسنده: برایان تریسی / مترجم : مهدی قراچه داغی
در اینجا به هفت درس برای موفق شدن در قرن بیست و یکم اشاره می کنم. اینها برخی از مهم ترین نقطه نظرهایی هستند که در سی سالی که درباره انسانهای موفق بررسی کرده ام،به آن برخورده ام.
۱-زندگی تان تنها وقتی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید. دنیای بیرون شما همیشه منعکس کننده دنیای درون شماست. اگر می خواهید برکیفیت دنیایبیرون از خود بیفزایید،باید روی دنیای درونتان کار کنید. و از آنجایی که محدودیتی برای بهتر شدن وجود ندارد،محدودیتی برای بهتر شدن زندگی تان وجود ندارد.
۲-مهم نیست از کجا می آیید مهم این است که به کجا می روید. هرگز اجازه ندهید حادثه ای مربوط به گذشته ها شما را متوقف سازد.مصمم شوید که همچنان چشم به آینده بدوزید. زیرا آینده شما به اندازه تصور و تخیل شما محدود است. محدودیتی برای پیشرفتهای آتی شما وجود ندارد.
۳-هر کاری که خوب انجام دادنش می ارزد، ارزش آن را دارد که ابتدا آن را ضعیف انجام بدهید. هرچیزی قبل از اینکه آسان بشود،دشوار است.یکی از دلایل اصلی که اشخاص به توانمندیهای بالقوه خود نمی رسنداین است که کار جدیدی صورت می دهند و وقتی آن طور می خواهند موفق نمی شوند، به عادت قدیم باز می گردند و عملکرد ضعیف تری را به نمایش می گذارند. هر کار ارزشمندی ارزش آن را دارد که ابتدا نتوانیم آن را به خوبی انجام بدهیم. می توانید در نوبتهای اول کاری را بد و ضعیف انجام بدهید تا در آن کار متبحر گردید.
۴-شما به اندازه امتحانهایتان محدود هستید. یکی از بهترین چیزها داشتن آزادی عمل است. آزادی عمل هم با امتحانهای شما در رابطه است. هر چه انتخابهای بیشتری داشته باشید،اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. باید پیوسته برآن باشید که به انتخابهای بیشتری دست پیدا کنید. هرگز همه امیدتان را به یک امکان محدود نکنید.
۵-در هر مشکل و مسئله ای که تجربه می کنید، بزرهای سودمندی به همان اندازه یا زیادتر از آن وجود دارد. در هر مشکلی دنبال درسهایی ارزشمند بگردید. ببینید از هر مشکلی چه س.دی نصیب شما می شود. مطمئن باشید، این را همیشه پیدا می کنید.
۶-می توانید برای دسترسی به هدفهایتان آنچه را که لازم دارید، بیاموزید. شما موجودی یادگرفتنی هستید. آنچه را که دیگران در محدوده دلیل و منطق آموخته اند، شما هم می توانید بیاموزید.
۷-تنها محدودیت در کاری که می توانید بکنید و کسی که می توانید باشید، محدودیتی است که برای ذهن خود انتخاب می کنید. شکسپیر می گوید: «چیزی بدون فکر کردن ص.رت خارجی پیدا نمی کند.» هنری فورد می گوید: «اگر فکر کنید، می توانید، و اگر فکر کنید که نمی توانید، در هر دو صورت، همانطور که فکر می کنید اتفاق می افتد.» شما در همین لحظه از استعدادها و توانمندیهایی برخوردارید تا به هدف یا رویایتان جامه عمل بپوشانید، اگر چیزی را با تمام وجود بخواهید، چیری نمی تواند مانع از دستیابی شما به آن شود.
—————————————————————-
منبع : مرکز توجه /تألیف : برایان تریسی/مترجم : مهدی قراچه داغی/اتنشارات : نشر آسیم /نوبت چاپ : اول-۱۳۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا