خبر های جدید

ماه رمضان سه شنبه آینده در مالزی رصد می شود

 ماه رمضان سه شنبه آینده در مالزی رصد می شود

دفتر شورای علمای مذهبی مالزی اعلام کرد سه شنبه هفته آینده (بیست و ششم خرداد ماه) رصد ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف این این کشور انجام می شود. شورای علمای مذهبی مالزی با استفاده از دو روش محاسبه و رویت، تایید آغاز ماه رمضان و نخستین روز از این ماه مبارک را به اطلاع مردم می رساند.

مسلمانان مالزی و دیگر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا از هم اکنون به پیشواز ماه میهمانی خدا رفته اند و بازار مالزی نشانی دیگر از نزدیکی این ماه است. از هم اکنون تحول درونی مساجد مالزی را نیز می توان شاهد بود. این مساجد در ایام ماه مبارک رمضان با آماده کردن افطاری میزبان بسیاری از مردم مسلمان این کشور می شوند و با خرمایی و لقمه نانی از میهمانان پذیرایی می کنند.

مالزی هر سال پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نیز میزبان قاریان بین المللی از کشورهای مختلف جهان است.  علاوه بر مسابقات قرآن، برگزاری نمایشگاه حجاب نیز از دیگر اقداماتی است که فرارسیدن ماه مبارک رمضان را در مالزی نوید می دهد و این نمایشگاه هفته گذشته برگزار شد.

۶۱.۳ درصد از جمعیت ۳۰ میلیون نفری مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند، ۱۹.۸ درصد مردم این کشور بودایی، ۹.۲ درصد مسیحی، ۶.۳ درصد هندو و بقیه اقلیت های مذهبی دیگر هستند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا