خبر های جدید

اردوغان: از دید من مرسی رییس‌جمهور مصر است

اردوغان: از دید من مرسی رییس‌جمهور مصر است

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: از دید من رییس جمهور مصر هنوز مرسی است نه السیسی. اردوغان که برای دیداری یک روزه از بوسنی عازم این کشور شده است، در گفتگو با خبرنگاران ترکیه ای که در این سفر وی را همراهی می کنند، این مطلب را بیان کرد .
اردوغان در پاسخ به سوال ذیربط با صدور حکم اعدام از سوی دادگاه مصر برای ۱۰۶ نفر منجمله محمد مرسی رئیس جمهور منتخب این کشور، گفت، اعدام در اتحادیه اروپا ممنوع می باشد، چرا کشورهای عضو این اتحادیه احکام مذکور را نادیده می گیرند. چرا چیزی نمی گویند.

اردوغان تاکید کرد، در رابطه با حکم اعدام صادره از سوی دادگاه مصر، در نزد سازمان ملل و پلاتفورمهای بین المللی اقداماتی انجام خواهیم داد. اردوغان گفت: ما از ابتدای مداخله نظامی در مصر در مقابل آن ایستاده ایم، امکان موافقت با این مداخله از سوی ما وجود ندارد و من در هر فرصت اعلام کرده ام که السیسی کودتاگر را قبول ندارم و با وی حتی بر سر یک میز نیز نخواهم نشست.

وی با انتقاد از موضع اتحادیه اروپا در قبال مصر گفت: آنان تنها به گفتن اینکه حکم اعدام صحیح نیست بسنده کرده اند ولی عامل صدور حکم اعدام را فراموش کرده اند. اردوغان افزود: همانگونه که قبلا نیز گفته ام از دید من «مرسی» رییس جمهوری مصر است.

لازم به ذکر است برخی رسانه های ترکیه از تلاش دولت آنکارا برای آوردن «مرسی» به این کشور و برقراری ارتباط در این زمینه با قطر و عربستان سخن گفته اند.

منبع: دیپلماسی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا