خبر های جدید

ژنرال سیسی از مردم مصر عذرخواهی کرد

ژنرال سیسی از مردم مصر عذرخواهی کرد

ژنرال عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از مردم عذرخواهی کرده است. دلیل عذرخواهی ژنرال هم به خاطر شکنجه ها و بلاهایی است که نیروهای امنیتی وپلیس بر سر مردم غیرنظامی آورده اند. شاید خود ژنرال هم می داند که این عذرخواهی هم دیر است و هم اینکه شاید دردی از کسی دوا نکند، اما در پیامی به مردم مصر گفته من از تک تک مصری هایی که هدف هرگونه آزار و اذیت توسط پلیس قرار گرفته اند عذر می خواهم و من مسیول هرگونه اتفاق ناگواری هستم که در این مورد بر سر شهروندان مصری آمده است.

ژنرال سیسی که در یک سالگی رسیدنش به مقام ریاست جمهوری مصر از مردم عذرخواهی می کند مسیول اصلی کودتا علیه رییس جمهور برآمده از صندوق های رای یعنی محمد مرسی است. به نظر می رسد علت اصلی این پوزش طلبی رییس جمهوری مصر رفتار هفته گذشته یک نیروی پلیس با یک وکیل بود. این پلیس یک وکیل دعاوی را زیر ضربات کفش خود گرفته بود که انتشار اخبار آن موجی از خشم را در میان مردم مصر برانگیخت و حتی باعث اعتصاب یک روزه وکلای دادگستری شد.

السیسی در حالی از مردم به خاطر شکنجه های پلیس عذرخواسته اما دقیقاً مشخص نکرده که چطور می خواهد آنها را جبران کند.

بسیاری از کارشناسان و مردم مصر معتقدند نیروهای پلیس مصر که پس از سرنگونی حسنی مبارک تضعیف شده بودند، بعد از کودتای سیسی علیه محمد مرسی دوباره قدرت گرفته و با نوعی امنیت قضایی به رفتارهای نامناسب خود علیه مردم این کشور ادامه می دهند.

منبع: الجزیره

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا