خبر های جدید

نخست وزیر فرانسه: اسلام با دمکراسی سازگار است

نخست وزیر فرانسه: اسلام با دمکراسی سازگار است

‘مانوئل والس’ نخست وزیر فرانسه اعلام کرد باید نشان داد که اسلام با دمکراسی و ارزش های جمهوری سازگار است. مانوئل والس طی اظهاراتی که در مسجد جزیره ‘مایوت’ عنوان شد، گفت: اسلام جایگاه خود را در اروپا و فرانسه دارد. چالش بزرگ سال های آینده نشان دادن این امر است که اسلام با دمکراسی، ارزش های جمهوری، برابری زن و مرد و نیز با گفت و گو کاملا سازگار است.

وی اسلام در جزیره مایوت را که ۹۵ درصد ساکنان آن مسلمان هستند، نمونه ای مثال زدنی از جامعه اسلامی آزاد و اهل تسامح خواند و افزود: اسلام از قرن ها پیش در این جزیره ریشه دوانیده و مذهبی همراه با تسامح، آزادی و کاملا سازگار با ارزش های جمهوری است.نخست وزیر فرانسه افزود: نشان دادن این وحدت و اعتماد میان مسلمانان، برای مسلمانان فرانسه و سراسر دنیا حائز اهمیت است.

مایوت نام چند جزیره در داخل مجمع الجزایر ‘کومور’ در اقیانوس هند است که در سال ۲۰۱۱ میلادی رسما به مجموع سرزمین های ماورای بحار فرانسه پیوست.

والس با اشاره به نشستی که قرار است فردا (دوشنبه) در محل وزارت کشور فرانسه برگزار شود، اعلام کرد: در این نشست که برای ایجاد فرصتی تازه به منظور گفت و گو میان دولت و مسلمانان در مورد حساسیت های مختلف اسلام برگزار می شود، دو نماینده از مسلمانان مایوت و دو نماینده از مسلمانان منطقه ‘رئونیون’ شرکت خواهند داشت.

جزیره رئونیون از سرزمین های ماورای بحار فرانسه در جنوب غربی اقیانوس هند قرار دارد و ۱۰ درصد ساکنان آن مسلمان هستند. والس قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه به این جزیره سفر کند.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا