خبر های جدید

اردوغان: نباید ترکیه به دوران حکومت های ائتلافی دهه ۹۰ میلادی برگردد

 اردوغان: نباید ترکیه به دوران حکومت های ائتلافی دهه ۹۰ میلادی برگردد

هیچ کس حق ندارد حکومت های ائتلافی دهه ۹۰ میلادی در ترکیه را که این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده بود دوباره به این کشور بازگرداند.  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به تشکیل حکومت ائتلافی در ترکیه عنوان کرد: هیچ کس حق ندارد حکومت های ائتلافی دهه ۹۰ میلادی در ترکیه را که این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده بود دوباره به این کشور بازگرداند. خواسته ما تشکیل حکومت ائتلافی در کوتاه ترین زمان ممکن است. در این خصوص نیز تمام احزاب سیاسی در ترکیه و رهبران احزاب مسئولیت بسیار سنگینی خواهند داشت. ترکیه نباید به گذشته خود رجوع کند باید به یک حکومت ائتلافی که آینده این کشور را تامین کند، رسید.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ترکیه هم از لحاظ سیاست داخلی و هم از لحاظ سیاست خارجی در دوران بسیار حساسی قرار گرفته است. مسئله حکومت ائتلافی هر چه سریعتر باید حل و فصل پیدا کرده و با موفقیت به اتمام برسد. اگر احزاب سیاسی ترکیه نخواهند و یا نتوانند حکومت ائتلافی در ترکیه را تشکیل داده و با موفقیت به اتمام برساند راه حل نهایی ارجاع دوباره به آراء ملت ترکیه خواهد بود.

اردوغان خاطرنشان کرد: تمام کسانی که به نتایج انتخابات نگاه کرده و از این که ترکیه را با مشکل مواجه کرده اند خوشحال می شوند را از نزدیک دنبال می کنیم. ما می دانیم در این کشور چه کسانی منافع خود را در اولویت قرار داده اند. در کوتاه ترین زمان ممکن یا حکومت ائتلافی را تشکیل خواهیم داد و یا انتخابات را از نو برگزار خواهیم کرد. و کسانی که در تلاش برای ایجاد مشکل در ترکیه هستند با شکست مواجه خواهند شد.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا