خبر های جدید

جوان نابغه مصری که قرآن را تا قبل از شش سالگی به سه زبان حفظ کرد

جوان نابغه مصری که قرآن را تا قبل از شش سالگی به سه زبان حفظ کرد

احمد مسلم احمد عبید، جوان ۲۳ ساله مصری است که توانست تا قبل از شش سالگی حافظ کل قرآن شود و ترجمه این کتاب الهی به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی را نیز حفظ کند. ، احمد مسلم احمد عبید، جوان ۲۳ ساله مصری است که با وجود این‌ که از بیماری «اوتیسم»(درخودماندگی) رنج می‌برد، اما توانست تا قبل از شش سالگی حافظ کل قرآن کریم شود و ترجمه کلام وحی به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی را نیز حفظ کند.

این جوان مصری با توجه به این که پدر وی در «مدینه منوره» کار می‌کرد، در این شهر مقدس چشم به‌جهان گشود و خانواده وی پس از مدتی متوجه شدند که فرزندشان از بیماری (درخودماندگی) یا اوتیسم رنج می‌برد. خانواده احمد در ابتدا متوجه شدند که وی قرآن کریم را بدون هیچ ترتیبی از طریق رادیو قرآن و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان که قرآن کریم را به زبان‌های مختلف پخش می‌کردند، حفظ می‌کند. مادر احمد دراین‌ باره می‌گوید: «احمد توانست حفظ قرآن کریم به سه زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی را تا قبل از شش سالگی به اتمام برساند».
از آنجا که احمد مسلم به بیماری اوتیسم مبتلا بود، خانواده وی نمی‌توانستند او را به مدرسه عادی بفرستند و مجبور شدند فرزند خود را در مدرسه پرورش فکری ثبت‌نام کنند. خانواده احمد که اصالتا از استان «اسوان» مصر بودند، پس از وفات پدر به کشور خود برگشتند. پس از آن مادر احمد متوجه شد که فرزندش قرآن کریم را دقیق حفظ کرده، به‌طوری که شماره صفحه، آیه و حزب را کاملا مسلط شده است. علما و اساتید الازهر نیز توانایی و استعداد احمد را در زمینه حفظ قرآن کریم مورد ارزیابی قرار دادند و از توانایی و استعداد او در حفظ قرآن کریم به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی بسیار تمجید کردند.
مادر احمد در ادامه می‌گوید: «احمد عاشق قرآن کریم و حفظ این کلام الهی است، به‌طوری که با قرائت و حفظ قرآن می‌خوابد و بیدار می‌شود و همیشه رادیو یا تلویزیون را برای قرائت قرآن روشن نگه می‌دارد و او حتی در زمانی که خواب است نیز دوست دارد که تلاوت قرآن کریم پخش شود».
وی می‌افزاید: «تسلط احمد به زبان انگلیسی و فرانسوی تنها به آیات قرآن کریم محدود می‌شود».
مادر احمد عنوان کرد: قرآن کریم بخش اساسی زندگی احمد را تشکیل می‌دهد و وی الان تلاش می‌کند تا تفاسیر مختلف را نیز فرا بگیرد تا بتواند مسیر قرآنی خود را کامل کند.

یک دیدگاه

  1. جوان نابغه مصری که قرآن را تا قبل از شش سالگی به سه زبان حفظ کرد.
    سلام میخواستم ببینم این خبر دقیقا مربوط به چه تاریخی است. ممنون میشوم پاسخ دهید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا