خبر های جدید

بازگشایی اولین بانک اسلامی در آلمان

 بازگشایی اولین بانک اسلامی در آلمان

 اولین بانک اسلامی در آلمان فدرال آغاز به کار کرد. آلمان اولین بانک مبتنی بر قوانین شریعت اسلامی خود را در شهر فرانکفورت تاسیس کرده است. ، آلمان ها هدف اصلی از تاسیس این بانک اسلامی را ایجاد فرصت ها و شانس های بیشتر برای مسلمانان این کشور به منظور مشارکت در سپرده گذاری و سرمایه گذاری حلال اعلام کرده اند.

این بانک که نام کویت تورک برخود دارد توسط موسسه مالی و اعتباری کویت و با مشارکت ترکیه تاسیس شده است. حمد مرزوق از موسسان این بانک در آلمان نیز در این باره گفته ما افتخار می کنیم که اولین بانک اسلامی آلمان را ما تاسیس کرده ایم.

مرزوق گفته این بانک اسلامی در ابتدای کار در سه شهر بزرگ آلمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این بانک که بر قوانین شریعت اسلام استوار است نه تنها برای مقامات آلمانی اهمیت زیادی دارد بلکه یک فرصت جدید برای همه مسلمین این کشور محسوب می شود.

اوغورلو سویلو مدیر عامل ترک این بانک نیز گفته قوانین بانک اسلامی کویت تورک براساس آموزه های اسلامی و برپایه ریسک های مالی بسیار کم استوار است.

بانک کویت تورک اصلی ترین و بزرگترین بانک اسلامی در ترکیه است که کویتی ها ۶۲ درصد از سهام آن را در اختیار دارند و این بانک می رود تا به مهم ترین بانک اسلامی دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در اروپا – آلمان- تبدیل شود.

منبع: onislam

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا