خبر های جدید

نگرانی بارزانی از سیاست های پ.ک.ک

نگرانی بارزانی از سیاست های پ.ک.ک

رئیس اقلیم کردستان با اشاره به درگیریهای میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک با تأکید بر اینکه اقلیم نقشی در ترسیم سیاست ترکیه و مسئولیتی در قبال اقدامات پ.ک.ک ندارد، اعلام کرد که از سیاست های این حزب که آن را ناشی از غرور می داند، نگران است.

مسعود بارزانی در مورد درگیری های اخیر میان پ.ک.ک و دولت آنکارا وبمباران مواضع پ.ک.ک توسط ارتش ترکیه و اقدام متقابل این حزب در حمله به نیروهای پلیس ترکیه و کشته شدن ۲ تن از این نیروها، گفت: ما نقشی در ترسیم سیاست های ترکیه نداریم و مسئولیت سیاست ها و اقدامات پ.ک.ک نیز برعهده ما نیست.
رئیس اقلیم کردستان با اشاره به اینکه نقش اقلیم کردستان در این میان، فقط تلاش در جهت آغاز گفتگو و نزدیکی مواضع و دیدگاههای طرفین درگیری به یکدیگر است، افزود: ما در پروسه صلح اقدامات و مواضع مثبتی را از سوی دولت ترکیه مشاهده کردیم، اما متأسفانه برخی طرف ها به درستی عمل نکرده و متوجه شدیم که دچار غرور کاذب شده‌اند.
وی همچنین با اعلام اینکه چندین بار به پ.ک.ک پیام داده و از آنها درخواست کرده که با توجه به دشواریهای پروسه صلح برای موفقیت این پروسه صبور و خویشتندار باشند، تأکید کرد که دولت ترکیه با کشته‌ شدن چند پلیس و سرباز نابود نمی شود.
رئیس اقلیم کردستان گفت: در حال حاضر بهترین فرصت برای کُردهای ترکیه به دست آمده که از طریق صندوق های رأی، قلم، گفتگو، مبارزه سیاسی و صلح آمیز به فعالیت های خود ادامه دهند، چرا که دستاوردهایی که از این طریق به دست می آید، هرگز با اسلحه و جنگ میسر نخواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه از اوضاع به وجود آمده اخیر به شدت نگران است، اعلام کرد: از به مشام رسیدن دوباره‌ی بوی باروت و جنگ نگرانم و هرگز از یک لحظه جنگ نیز حمایت نمی کنم و علیرغم اینکه ایرادات بسیاری از سیاست های پ.ک.ک به ویژه در دخالت در امور داخلی اقلیم و انحصارطلبی در مناطق کُردنشین به‌ ویژه‌ در سوریه دارم، اما برای من مسائل و حقوق مشروع کُردها در اولویت تمامی امور قرار دارد و مطمئناً مسائل و مشکلات کُردها با اقدامات تحریک آمیز، شعار، جنگ و خشونت حل نخواهد شد.
لازم به ذکر است که پس از اقدام ترکیه در حمله به مواضع پ.ک.ک در قندیل واقع در شمال اقلیم کردستان، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که این اقدام با حمایت و هماهنگی اقلیم کردستان صورت گرفته است.
پیشتر نیز مسرور بارزانی فرزند مسعود بارزانی و مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم، پ.ک.ک را در اقلیم میهمان دانسته و خواستار خروج نیروهای این حزب از اقلیم و به‌ ویژه‌ کوه قندیل  شدند.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا