خبر های جدید

۲۰ سال زندان برای استاد و خبرنگار مسلمان اهل اتیوپی

 ۲۰ سال زندان برای استاد و خبرنگار مسلمان اهل اتیوپی

اتیوپی کشوری آفریقایی است که سابقه چندان مثبتی در امور حقوق بشری ندارد. همین الان بسیاری از مردم این کشور بدون اینکه هیچ گناهی داشته باشند در زندان های وحشتناک این کشور اسیرند و برخی نیز با رشوه تلاش می کنند از این زندان ها فرار کنند. هم اکنون بخش زیادی از آوارگانی که از مدیترانه با آن شرایط عجیب عبور می کنند تا به اروپا برسند، همین اتیوپیایی ها هستند که از دست حکومت دیکتاتوری و ظالم خود فرار می کنند.

مسلمانان اتیوپی نیز مانند بسیاری دیگر از مردم این کشور در فشار دولت مرکزی هستند. دادگاهی در این کشور ۱۸ مسلمان را که در میان آنها خبرنگار و استاد دانشگاه نیز دیده می شوند به حبس های طولانی مدت و تا ۲۰ سال محکوم کرده است. اتهام این مسلمانان تلاش برای تشکیل دولت اسلامی در اتیوپی بوده است آن هم سه سال پیش.

اتهام برای تشکیل حکومت مذهبی در اتیوپی و حبس های طولانی مدت این مسلمانان، اعتراض های بسیاری را در کشور سبب شده است. بسیاری از صاحبنظران می دانند که دولت آدیس آبابا این احکام طولانی مدت را به خاطر گسترش دخالت خود در امور مذهبی مسلمین کشور صادر کرده است.

اتیوپی با اکثریت مسلمان، قدیمی ترین کشور آزاد قاره سیاه است اما به اندازه سابقه اش در آزادی، واقعاً آزاد نیست و با احکامی اینچنینی خود را هرچه بیشتر در سیل اتهامات نهادهای حقوق بشری بین المللی قرار داده است.

منبع: onislam

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا