خبر های جدید

اهداف آنکارا از درخواست برای ایجاد منطقه حائل بین ترکیه و سوریه

رئیس مؤسسه های کُرد پاریس درخصوص تحولات سوریه با اشاره به اینکه در صورت سقوط کانتون کوبانی، عناصر داعش به عفرین هم حمله می کنند گفت: آنکارا از درخواست ایجاد منطقه حائل بین ترکیه و سوریه سه هدف را دنبال می کند.

کندال نیزان، رئیس مؤسسه های کرد پاریس  پیرامون اهداف ترکیه از ایجاد منطقه حائل بین ترکیه و سوریه گفت: از سال ۲۰۱۱ میلادی ترکیه به منظور تحقق سه هدف اصلی درخواست ایجاد منطقه حائل بین این کشور و سوریه را دارد و بر این امر تأکید می کند.
وی درباره هدف اول آنکارا اعلام کرد: ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه حائل از آوارگان سوری محافظت کرده و فشارهای ناشی از حضور آنها بر خود را که بیش از یک و نیم میلیون نفر هستند کاهش دهد.
کندال نیزان هدف دوم ترکیه از ایجاد منطقه حائل با سوریه را محافظت از اپوزیسیون این کشور ضد حکومت بشار اسد و به کارگیری آنها به عنوان کارت فشار عنوان کرد.
رئیس مؤسسه های کُردپاریس تأکید کرد که هدف اصلی و مهم ترکیه از ایجاد منطقه ی حائل این است که مناطق کُردنشین سوریه را کنترل و از تثبیت کانتون های منطقه ی خودمختار کُردی جلوگیری کند.
وی افزود: تاکنون مجامع بین المللی هیچ گام عملی برای بهبود وضعیت کُردهای کردستان سوریه برنداشته اند و هم اکنون که منطقه زیر تهدید و خطر گروه دولت اسلامی عراق و شام(داعش) می باشد و نیاز به حمایت دارد مردان و زنان کُرد کوبانی را در جبهه های جنگ با داعش رها کرده و هیچ تصمیم عملی در این راستا اتخاذ نکرده اند.
کندال نیزان بی تفاوتی نسبت به رویدادهای کوبانی را نشانه تناقض دانست.
رئیس مؤسسه های کُرد پاریس در خصوص هدف بعدی داعش در صورت اشغال کوبانی گفت: این گروه تکفیری بعد از تصرف کوبانی به عفرین واقع در استان حلب حمله خواهد کرد و هیچ کس در این رابطه اعلام موضع نمی کند زیرا همگان کُردها را به چشم تهدید می نگرند.

منبع: خبرگزاری کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا