خبر های جدید

مبادله اسرا بین مصر و رژیم صهیونیستی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه الاهرام مصر، عبد الله ابو جهامه عضو پارلمان مصر از استان شمال سیناء تاکید کرد که قاهره مذاکرات "جدی" را برای آزادی بیش از ۶۳ اسیر مصری دربند زندان های رژیم صهیونیستی را ادامه می دهد، اما هنوز توافق نهایی میان طرفین حاصل نشده است.

منابع مذکور اعلام کردند که یعقوب امیتای سفیر اسرائیل در قاهره مسئول نهایی کردن این مذاکرات مربوط به مبادله اسراست.

ترابین ۱۲ سال پیش به اتهام جاسوسی برای تل آویو بازداشت شد. وی از قبایل بدوی سیناء و صحرای النقب است و ارتش صهیونیستی توانسته بود پس از جنگ سال ۱۹۶۷ پدرش را در دام جاسوسی خود گرفتار کرده و او را مامور کنترل تحرکات گروه های مقاومت مصر در زمان جنگ فرسایشی در ژانویه سال ۱۹۹۰ کند.

سلیمان بعدا به همراه خانواده اش به اسرائیل گریخت و تابعیت اسرائیلی گرفت و در شهر الرهط سکونت گزید، اما ترابین برای ملاقات با خانواده اش به منطقه سیناء و شهر العریش بازگشت. مراجع مصری به ترابین اعلام کرده بودند که اجازه ورود به مصر را ندارد و از همین رو، بهتر است دوباره به این کشور برنگردد، اما وی به صورت قاچاقی از طریق مرزها وارد خاک مصر شد و نیروهای امنیتی این کشور وی را به همراه مبالغی ارز اسرائیلی و یک دستگاه پیشرفته ارتباطی دستگیر نمودند و بعدا مشخص شد که وی سعی در اجیر کردن شوهر خواهرش را داشت که از اهالی منطقه العریش بود و قرار بود ترابین نقش حلقه وصل میان او و سازمان موساد را ایفا کند.

ترابین پس از دستگیری به ۲۵ سال حبس محکوم و روانه زندان های مصر شد و دولت عبری از آن زمان تاکنون تلاش های زیادی را برای آزادی وی انجام داده بود، اما قاهره حاضر به تحویل دادن مفت و مجانی وی به تل آویو نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا