علمی ، پزشکمقالات ارسالی

بهترین روش از بین بردن جای جوش!

بهترین روش از بین بردن جای جوش!

بهترین روش از بین بردن جای جوش سوالی است که گاهی به جواب آن به صورت فوری نیازمندیم. پس بهتر است با چند ثانیه مطالعه علاوه بر افزایش اطلاعات، خودمان را نیز برای چنین شرایطی آماده کنیم. جوش یا آکنه یک اختلال شایع پوستی است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. جوش را می توان با داروهای ارزان قیمت درمان کرد. با این حال، جای جوش می ماند و صورت شما را زشت نشان می دهد. برخی از افراد برای از بین بردن جای جوش لیزر را انتخاب می کنند. خوشبختانه برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند جای جوش ها را بسادگی از بین ببرد که برای شما لیستی از این داروهای خانگی را معرفی میکنیم ولی باید به مرور زمان نتیجه را مشاهده کنید، به هر حال داروها گیاهی هستند نه شیمیایی!!

۱- روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون می تواند جای زخم ها را کاهش دهد. پس از استفاده از روغن زیتون به صورت خود بخور بدهید تا منافذ پوست تمیز شود.

۲- بادام

بادام را در شیر یا آب به مدت ۱۲ ساعت خیس کنید، سپس پوست کنده و بکوبید. مقداری آب به آن اضافه کرده و بشکل خمیر درست کنید و به جای جوش بزنید.

۳- آب لیمو

آب لیمو غنی از ویتامین C است و از این رو شما می توانید آن را برای این منظور استفاده کنید. پنبه را به کمی آبلیمو آغشته کنید و روی جای زخم بکشید تا کاملا جذب پوست شود.

۴- نوشیدن آب لیمو

نوشیدن آب لیمو سه بار در روز به مدت دو هفته می تواند جای جوش ها را از بین ببرد. حتما امتحان کنید.

۵- تربچه:

از تربچه خمیر درست کنید و برروی جای جوش بزنید.

۶- سیب زمینی:

سیب زمینی می تواند در کاهش جای جوش کمک کند. چون دارای گوگرد و پتاسیم است. سیب زمینی خام را رنده کرده و آب آن را استفاده کنید.

این درمان های طبیعی گفته شده بی ضرر و بهتر هستند، فقط باید یکی دو هفته صبر داشته باشید و به آنها را به صورت مرتب استفاده نمایید.

‫۶ دیدگاه ها

  1. این راه ها روی همه پوست ها جواب نمیده و ممکنه بد ترم بکنه پوستو پس بهتره به متخصص پوست مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا