خبر های جدید

انتخاب اولین سفیر سنی در ایران

انتخاب اولین سفیر سنی در ایران

صالح ادیبی، به عنوان اولین سفیر کُرد اهل سنت در دولت تدبیر و امید انتخاب شد.   انتخاب سفیر کُرد اهل سنت برای اولین بار در دولت تدبیر و امید محقق شد و صالح ادیبی به این عنوان استوارنامه خود را برای حضور در سفارت کشورهای کامبوج و ویتنام دریافت کرد.

صالح ادیبی، سفیر جدید ایران در کشورهای کامبوج و ویتنام در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: انتخاب یک کُرد اهل سنت نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مطالبات کردستانی ها به عنوان یک گروه اقلیت است.

وی ضمن تشکر از این اعتماد دولت، افزود: انتخاب سفیر کُرد اهل سنت از یک سال و نیم پیش در حال پیگیری بود که ابتدا به عنوان سفیر استرالیا مطرح شدم. این سفیر کرد اهل سنت عنوان کرد: انتخاب اینجانب به عنوان سفیر دو کشور کامبوج و ویتنام به علت اهل سنت بودن مسلمانان آن منطقه بوده و تسلط به زبان های کُردی، انگلیسی و عربی است.

وی تصریح کرد: اگرچه این کار از یک سال و نیم پیش در جریان بود اما به علت اتمام نیافتن کار، رییس جمهوری این مسئله را در سفر خود به کردستان اعلام نکرد. ادیبی انتخاب سفیر کُرد اهل سنت را تحقق وعده های رییس جمهوری دانست و افزود: این اقدام علاوه بر تحقق خواسته دیرین کُردها موجب اعتماد بیش از پیش کُردها به دولتمردان تدبیر و امید است.

لازم به ذکر است؛ صالح ادیبی پیش از این ریاست بنیاد نخبگان استان کردستان را بر عهده داشت.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1951610/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا