خبر های جدید

استفاده از صوت قرآن به عنوان زنگ موبایل در الجزایر حرام اعلام شد

استفاده از صوت قرآن به عنوان زنگ موبایل در الجزایر حرام اعلام شد

علمای برجسته الجزایر و ائمه مساجد این کشور استفاده از صوت قرآن به عنوان زنگ تلفن همراه را حرام اعلام کردند. استفاده از آیات قرآن، دعاها، احادیث و تلاوت قرآن با صوت تعدادی از قاریان جهان اسلام به‌عنوان زنگ تلفن همراه میان شهروندان الجزایری بسیار رواج یافته، این درحالی است که علمای برجسته الجزایر و ائمه مساجد این کشور این اقدام را حرام اعلام کرده‌اند.

عثمان عبداللوش، از متخصصان در حوزه فن‌آوری اطلاعات در این باره گفت: مؤسسات و شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از طریق تبلیغاتی که در زمینه استفاده از آیات قرآن و ادعیه به‌عنوان زنگ تلفن همراه انجام می‌دهند، توانسته‌اند سود زیادی را کسب می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر این که این عمل کاملا تجاری است،‌ عنوان کرد: دانلود این زنگ‌های قرآنی با صرف مقداری هزینه‌ صورت می‌گیرد و این شرکت‌ها به نام دین از این فرصت در جهت منافع خود استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، شیخ علی عیه، خطیب مسجد جامع شهر «الجزیره»، پایتخت الجزایر و استاد حفظ قرآن در این باره گفت: مجمع بین‌المللی فقه اسلامی بر حرام بودن استفاده از آیات قرآن و احادیث به‌عنوان زنگ تلفن همراه تأکید کرده است. وی در ادامه شهروندان الجزایری را به عدم استفاده از آیات قرآن به‌عنوان زنگ تلفن همراه دعوت و تأکید کرد: ترویج ادعیه، آیات قرآن و احادیث به عنوان زنگ موبایل یک اقدام کاملا تجاری است و توهین به دین مبین اسلام تلقی می‌شود.

شیخ علی عیه در ادامه با اشاره به آیه ۲۰۴ سوره «الاعراف»، «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ: وهنگامی که قرآن خوانده می‌شود، به آن گوش فرا دهید و سکوت کنید» تأکید کرد: استفاده از آیات قرآن در زنگ تلفن همراه سبب می‌شود که آیات قرآن در اماکنی نامناسب تلاوت شود که مغایر با قداست کلام وحی است.

http://www.iqna.ir/fa/News/3471602

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا