خبر های جدید

بیانیه‌ی اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان در مورد پناهجویان سوری

بیانیه‌ی اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان در مورد پناهجویان سوری

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان از کشورهای عربی و اسلامی خواست پناهجویان سوری را پذیرا باشند و آنان در برابر خداوند مسؤول دانست. اتحادیه از علمای و خطبای مساجد خواست جمعه‌ی آینده را به تبیین درد و رنج آوارگان سوری اختصاص دهند و مسلمانان را از وضعیت آنان آگاه کنند. اتحادیه همچنین از کشورها، نهادها و شخصیت‌هایی که در راستای پناه دادن به آوارگان سوری و غیر سوری تلاش کرده‌اند سپاس‌گزاری کرد.

الحمد لله والصلاه والسلام على سیدنا محمد – صلى الله علیه وسلم – وعلى آله وصحبه ومن والاه وبعد؛

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان با نگرانی عمیق وضعیت اسفبار پناهجویان سوری و غیر سوری را دنبال می‌کند؛ پس از رنج و عذابی که در داخل خاک سوریه با آن روبرو بودند و پس از رهایی از قتل و شکنجه رژیم ددمنش حاکم بر این کشور، اکنون با امواج کشنده‌ی دریا و تلف شدن در میانه‌ی راه‌ها و ذلت و خواری در مرزها دست به گریبان هستند.

اتحادیه در برابر این وضعیت اسفبار که امروزه از سمع و نظرها پنهان نیست و بر همگان آشکار شده است، بر وجدان امت اسلامی و عربی بانگ می‌زند و نکات زیر را مورد تأکید قرار می‌دهد:
نخست: اتحادیه از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهد آوارگان سوری را پناه دهند تا ناچار نشوند برای یافتن سرپناه به ذلت و خواری تن دهند؛ همگان باید بدانند که در این راستا در برابر خدای بزرگ مسؤولند.
دوم: اتحادیه از خطبای جهان اسلام می‌خواهد جمعه‌ی آینده ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ خورشیدی را به دعا و زاری برای رفع درد و رنج پناهجویان سوری اختصاص دهند.

سوم: اتحادیه مراتب تقدیر و تشکر خود را از کشورها، نهادها و شخصیت‌هایی که آوارگان را خاک خود پناه داده‌اند و به آنان کمک کرده‌اند اعلام می‌دارد و از جهانیان می‌خواهد به منظور رفاه حال پناهجویان و تمام انسان‌های دردمند بر روی کره‌ی خاکی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

“وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان”[مائده: ۲].

و در نیکوکارى و پرهیزگارى با یکدیگر همکارى کنید و در گناه و تعدّى دستیار هم نشوید.

دکتر علی قره داغی                                   دکتر یوسف قرضاوی

دبیرکل                                                       رئیس اتحادیه

نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا