خبر های جدید

آغاز شمارش معکوس برای وقوع جنگ کره

کمتر از چند روز دیگر به آغاز جنگ نظامی میان دو کره شمالی و جنوبی باقی مانده است؛ارتش دو کشور خود را برای خروج از حالت آماده باش و آغاز حملات مهیا می کنند.

اخبار جهان اسلام:در حالی که وقوع جنگی تمام عیار در حال سایه افکندن بر شبه جزیره کره است،کره شمالی به خارجی های مقیم در کره جنوبی هشدار داده تا این کشور را ترک کنند زیرا در معرض خطر منازعه ای قریب الوقوع قرار دارند.

این آخرین تهدید به آغاز جنگ از سوی پیونگ یانگ است.

تنش هایی که مدت های مدیدی است در شبه جزیره کره وجود دارد از زمانی تشدید شد که تحریم های سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ پس از آخرین آزمایش سلاح های هسته ای در کره شمالی مقامات این کشور را به شدت خشمگین کرد.

این اتفاق موجب شد تا بزرگ ترین بحران میان کره شمالی و کره جنوبی پس از پایان جنگ میان دو کره در سال ۱۹۵۳ میلادی شکل بگیرد.

سازمان ملل متحد در ماه فوریه گذشته پس از آنکه کره‌شمالی سومین آزمایش هسته‌ای خود را صورت داد، تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد.

این در حالی بود که کیم جونگ اون ،رهبر جوان کره شمالی پس از انجام سومین آزمایش هسته ای در روز ۱۲ تهدید کرد که ایالات متحده آمریکا را مورد حملاتی اتمی قرار خواهد داد.

این حرکت را در حقیقت می توان سناریویی از سوی کره شمالی علیه ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی دانست که اکنون متحد یکدیگر هستند.

کره شمالی ،کره جنوبی و آمریکا را به راه انداختن جنگ اتمی تهدید کرده است و وضعیت خود با کره جنوبی را در حالت جنگ تمام عیار اعلام کرده است.

استقرار پایگاه های نظامی واشنگتن در کره جنوبی در مقابل کره شمالی یکی از علت هایی است که این کشور را ترغیب به اجرای این سناریو کرده است.

اکنون کره شمالی با تکیه بر تعداد پرشمار نظامیانش که حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر هستند خود را آماده مقابله با ارتش ۶۵٠ هزار نفری کره جنوبی و حدود ٣٣ هزار نظامی آمریکایی در منطقه می داند که در پایگاه‌های آمریکا در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و اقیانوس آرام مستقر هستند.

در حالی که گزارش های رسیده حاکی از آغاز جنگ در شبه جزیره کره از روز ۲۶ فروردین ،سالروز تولد کیم ایل سونگ، پایه گذار نظام کنونی کره شمالی است خبرگزاری رسمی این کشور به نقل از کمیته صلح آسیا-اقیانوسیه ضمن هشدار به خارجی ها از کره جنوبی اعلام کرد:در صورت وقوع جنگ ما خواستار آن نیستیم که به خارجیان حاضر در کره جنوبی آسیبی برسد.

پیونگ یانگ هفته گذشته نیز به سفارت خانه های خارجی توصیه کرد به دلیل امکان وقوع جنگ کارکنان خود را از کره شمالی خارج کند و اعلام کرد که امنیت این سفارت خانه از روز ۱۰ آوریل یعنی (چهارشنبه ۲۱ فروردین) را تضمین نخواهد کرد.

اقدام دیگر کره شمالی در آستانه وقوع جنگ در شبه جزیره کره این بود که تمام کارگران خود را از یک منطقه صنعتی مشترک با کره جنوبی در منطقه «کائه سونگ» خارج کرد و فعالیت این مجمتع را به حال تعلیق در آورد.

کارگران تبعه کره جنوبی که در این مجتمع فعالیت می کردند پس از درخواست کره شمالی برای تخلیه این مرکز به کشورشان بازگشتند.

منطقه صنعتی «کائه سونگ» تنها منطقه بازمانده از همکاری های نمادین میان دو کره به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا