خبر های جدید

داعش از اخوانی ها دعوت کرد تا با آنها بیعت کنند

 داعش از اخوانی ها دعوت کرد تا با آنها بیعت کنند

گروه تروریستی داعش از اخوان المسلمین در مصر خواست تا با این گروه بیعت کند.  گروه تروریستی داعش از اخوان المسلمین خواست تا “ولایتی” وابسته به آن‌ها را در مصر زیر پرچم داعش ایجاد کرده و برای سرنگونی نظام عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تلاش کند.

این درخواست در سالگرد حمله ارتش و نیروهای امنیتی مصر به حامیان محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر در دو میدان رابعه العدویه و النهضه در سال ۲۰۱۳ مطرح شد.

ابو اسامه القاهری، یکی از سرکرده های داعش در بیانیه‌ای با دعوت از اخوان المسلمین جهت بیعت با این گروه گفت: اخوان المسلمین یک فرصت طلایی برای پیوستن به ما را در اختیار دارد و در غیر این صورت آن‌ها باید به اوضاع کنونی راضی شده و از صحنه کاملا کنار روند.

وی تصریح کرد: حامیان مرسی باید از برگزاری تظاهرات روزانه علیه سیسی که هیچ فایده‌ای ندارد و تنها کشته‌هایی به بار می‌آورد، دست بکشند. آن‌ها باید سلاح در دست بگیرند و از وابستگی به غرب رها شوند. پس از اینکه داعش در سینا در شمال مصر از تشکیل یک “ولایت” برای خود خبر داد و گروه موسوم به “انصار بیت المقدس” نیز با آن بیعت کرد، این گروه در تلاش است تا ولایت‌هایی وابسته به خود ایجاد کند.

پیشتر نیز داعش در اواسط ماه ژوئیه گذشته اخوان المسلمین را با بیعت با این گروه دعوت کرده بود.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا