خبر های جدید

فهرست انتخاباتی حامی السیسی پیشتاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر

فهرست انتخاباتی حامی السیسی پیشتاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر

گزارش‌های غیر رسمی حاکی است فهرست در عشق مصر که از حامیان اصلی رئیس جمهور این کشور به شمار می‌رود پیشتاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی است. کمیته قضائی ناظر بر انتخابات پارلمانی مصر اعلام کرده که نتایج دور اول از مرحله دوم انتخابات پارلمانی این کشور روز چهارشنبه (امروز) مشخص خواهد شد.

پایگاه خبری «عربی ۲۴»، گزارش داد که بر اساس این خبر شواهد حاکی است فهرست «در عشق مصر» [فی حب مصر] که از حامیان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به شمار می‌رود مانند مرحله اول انتخابات، پیروز انتخابات پارلمانی خواهد بود.

بر اساس این خبر بعد از در عشق مصر، حزب مستقبل الوطن[ آینده کشور] و «مصریین الاحرار» [ مصری های آزاده] در رده‌های بعدی قرار دارند و حزب النور بار دیگر شکست سنگینی متحمل شده است.

به گفته کارشناسان در این مرحله از انتخابات نتایج دور اول تکرار خواهد شد و ترتیب پیروزهای انتخابات مانند مرحله اول خواهد بود.

اولین دور از دومین مرحله انتخابات پارلمانی مصر در ۱۳ استان برگزار شده است و ۲ هزار و ۸۷۲ نامزد در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند که ۲۲۲ کرسی به نامزدهای مستقل اختصاص پیدا خواهد کرد و ۶۰ کرسی از آن فهرست‌های انتخاباتی در ۱۰۲ حوزه اخذ رأی خواهد شد.

پیشتر کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرده بود در مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر که در دو نوبت برگزار شده، ۲۷۳ نماینده وارد پارلمان این کشور شده‌اند.

مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر در دو نوبت در ۱۴ استان برگزار شد که ۲۷ میلیون واجد شرایط رأی دهی می‌توانستند در این رأی گیری حضور داشته باشند.

مصر با ۸۸ میلیون جمعیت بزرگترین کشور عربی است که پارلمانش ۵۹۶ کرسی دارد و قرار است ۴۴۸ نماینده بر اساس قانون فردی و ۱۲۰ نفر بر اساس فهرست‌های انتخاباتی انتخاب شوند و ۲۸ نفر به وسیله عبدالفتاح السیسی انتخاب و راهی پارلمان خواهند شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940904000485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا