خبر های جدید

پوتین: حمایت ترکیه از افراطی‌گری هدفمند است

پوتین: حمایت ترکیه از افراطی‌گری هدفمند است

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد، ترکیه به صورت هدفمند در حال تقویت جریان اسلامگرای افراطی در این کشور است. “ولادیمیر پوتین” روز چهارشنبه در اظهاراتی با اشاره به اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک فروند جنگنده روسیه گفت: مشکل، فاجعه‌ای نیست که دیروز اتفاق افتاد، بلکه این مشکل بسیار عمیق‌تر است.

وی افزود: نه فقط ما، بلکه کل دنیا شاهد این مشکل است. پوتین تأکید کرد که رهبری کنونی ترکیه طی سالها به صورت هدفمند سیاست داخلی خود را بر حمایت از افراطی گری و جریان اسلامگرا متمرکز کرده است. رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: اسلام یک دین جهانی و بزرگ است و ما خودمان از این دین حمایت می‌کنیم و دست از این کار نیز بر نمی‌داریم؛ ولی منظور من حمایت (ترکیه) از جریان افراطی است.

پوتین با اشاره به گردشگران روس که در ترکیه حضور دارند، به آنان درباره خطر بزرگی که در سایه تحولات اخیر تهدیدشان می‌کند هشدار داد و گفت: شهروندان ما در ترکیه با خطر بزرگی مواجه هستند و وزارت خارجه ما ملزم است که این موضوع را گوشزد کند.

وی افزود: پس از حادثه دیروز، دیگر نمی توانیم تکرار هرحادثه دیگر را مورد استثناء قرار دهیم، و ما در پاسخ به چنین مواردی درنگ نمی‌کنیم. پوتین در ادامه، توصیه وزارت امورخارجه روسیه به اتباع این کشور برای خودداری از سفر به ترکیه در شرایط فعلی را تأیید کرد.

http://fa.alalam.ir/news/1763346#sthash.TDcZf7sI.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا