خبر های جدید

اعتراض زنان اخوان المسلمین به محدودیتهای انتخاباتی زنان

اعتراض زنان اخوان المسلمین به محدودیتهای انتخاباتی زنان

گروهی از زنان عضو جماعت اخوان المسلمین در محکومیت ایجاد محدودیت برای نامزدهای زن این جماعت در انتخابات پارلمانی وعدم قبول مدارکشان در قاهره تجمعی اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری العالم ، "عزه جرف " نامزد اخوان المسلمین از استان ششم اکتبر درحاشیه این گردهمایی گفت: ما به خاطر این امر به دادگاه شکایت کرده ایم و حکم به نفع ما صادر شده است اما کمیسیون عالی انتخابات آن را نپذیرفته است و من و بقیه نامزدهای استان ششم اکتبر دراین باره اعتراض داریم و خواستار احقاق حقوقمان هستیم. من شخصا در انتخابات نامزد شده ام و مدارک من در انتخابات از سوی کمیسیون پذیرفته نشده است.

گروه دیگری از مخالفان و دانشجویان نیز در قاهره با برگزاری تجمعی خواستار اخراج نیروهای نظامی از دانشگاهها شدند تجمع کنندگان علیه سیاست موروثی کردن حکومت شعار دادند و با محکوم کردن تسلط ۳۰ ساله حزب حاکم بر دولت خواستار تأمین سلامت انتخابات شدند.

عبدالحلیم قندیل هماهنگ کننده کل جنبش کفایه نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار العالم گفت: شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی خواستار خروج نیروهای امنیتی از دانشگاهها و اجرای حکم دادگاه عالی اداری این کشور در این باره شدند. جنبش کفایه نیز همگام با نظام قضایی در مقابل نظام حاکم که از عمل کردن به احکام قضایی در این باره شانه خالی می کند خواهد ایستاد.

منبع : آریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا