خبر های جدید

محاکمه مجدد مرسی به اتهام اهانت به دستگاه قضایی

 محاکمه مجدد مرسی به اتهام اهانت به دستگاه قضایی

دادگاه جنایی قاهره امروز سه شنبه بار دیگر «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر را به اتهام اهانت به دستگاه قضایی و قضات این کشور محاکمه می کند. دادگاه جنایی قاهره امروز بار دیگر به اتهامات محمد مرسی و ۲۴ متهم دیگر اعم از وکیل، روزنامه نگار، فعالان و افراد منتسب به جماعت اخوان المسلمین به اتهام اهانت به دستگاه قضایی و قضات مصر رسیدگی می کند.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه به ریاست قاضی «احمد عبدالوهاب شحاته» و عضویت دو مستشار قضایی به نام های مدحت فاروق خاطر و مسلم عبدالوهاب مسلم برگزار خواهد شد.

هیئت تحقیق اتهاماتی به متهمان این پرونده از قبیل فحاشی و اهانت به دستگاه قضایی و قضات از طریق اظهار نظر و بیان سخنانی در اهانت به دادگاه ها و دستگاه قضایی که از کانال های تلویزیونی، ایستگاه های رادیویی و سایت های اینترنتی پخش شد، وارد کرده است.

محاکمه مرسی در این پرونده در حالی است که محاکمه وی در قضیه مربوط به جاسوسی و افشای اطلاعات محرمانه و امنیتی کشور به قطر نیز همچنان ادامه دارد. دادگاه جنایی قاهره همچنین چند ماه پیش «محمد مرسی» را در پرونده معروف به «فرار از زندان» به اعدام و در پرونده «جاسوسی برای حماس» به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه همچنین محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تعداد دیگری از رهبران اخوان المسلمین از جمله رشاد البیومی، سعد الکتاتنی محی‌السید احمد و عصام العریان را در جریان پرونده فرار از زندان به اعدام با چوبه دار محکوم نمود. بر اساس این گزارش دادگاه جنایی قاهره در پرونده جاسوسی نیز علی البلتاجی، خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین و احمد عبدالعاطی را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

در همین رابطه محمد مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی و عصام العریان و تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین در پرونده جاسوسی به حبس ابد محکوم شدند.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/17/937700

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا