خبر های جدید

افزایش چشمگیر تعداد مساجد و گرایش به اسلام در آمریکا طی دهه گذشته

جدیدترین مطالعات صورت گرفته در آمریکا نشان دهنده افزایش آمار ساخت مسجد در این کشور در مقایسه با دهه گذشته است.با وجود مقاومت عمومی که در آمریکا در برابر ساخت مسجد دیده می شود اما تعداد مساجد در این کشور در طول دهه گذشته تقریبا دو برابر شده است و بر اساس مطالعات جدید انجام شده تعداد مساجد در آمریکا از هزار و ۲۰۹ موردی که در آغاز دوره هزار ساله بوده است به تعدادی معادل ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد در سال ۲۰۱۰ میلادی رسیده است که این رقم به معنای افزایش ۷۴ درصدی در ساخت مسجد در آمریکاست.

 دبیرکل جامعه اسلامی آمریکا در این باره گفته است: مطالعات صورت گرفته روی تعداد مساجد در آمریکا نشان می دهد که اگرچه مسلمانان این کشور نگران این هستند که بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا به حاشیه رانده شده و شرور و اهریمن خوانده شوند، اما این مسلمانان با جامعه آمریکا ادغام شده است.

  این بررسی که تحت حمایت شورای روابط اسلامی و آمریکایی صورت گرفته است، نشان می دهد که بیشتر رشد مساجد در آمریکا در شهرهای این کشور بوده است اما با این حال تنها به محیط های شهری محدود نبوده است؛ ۲۸ درصد از رشد ساخت مساجد در آمریکا در مناطق حومه شهر این کشور صورت گرفته که این رقم در سال ۲۰۰۰ میلادی ۱۶ درصد بوده است.

 نیویورک با داشتن ۲۵۷ مسجد، بیشترین تعداد مساجد در آمریکا را به خود اختصاص داده است و بعد از آن نیز کالیفرنیا با ۲۴۶ مسجد و تگزاس با ۱۶۶ مسجد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

  در سال ۲۰۰۰ میلادی بخش شمال شرق آمریکا منطقه ای بود که بیشترین تعداد مسجد را داشت و یک دهه بعد و در حال حاضر این بخش جنوبی آمریکاست که بیشترین تعداد مسجد را به خود اختصاص داده است.

 کارشناسان بر این باورند که تعداد رو به رشد مسجد در آمریکا اثبات کننده رشد سریع مذهب اسلام در این کشور است.

منبع: اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا