خبر های جدید

مصادره ۸ موسسه پزشکی وابسته به اخوان المسلمین

مصادره ۸ موسسه پزشکی وابسته به اخوان المسلمین

کمیته انحصار و مدیریت اموال اخوان المسلمین در مصر امروز سه شنبه ۸ موسسه پزشکی وابسته به جماعت اخوان المسلمین در استان بنی سویف را مصادره کرد. یک منبع دولتی گفت که کمیته انحصار و مدیریت اموال اخوان المسلمین ۲ بیمارستان را به بهانه وابستگی صاحبان آن به جماعت اخوان المسلمین مصادره کرده و سرپرستی و نظارت بر این دو بیمارستان را به وزارت بهداشت واگذار کرد.

بر اساس این گزارش همچنین ۶ آزمایشگاه پزشکی نیز به بهانه اینکه مالکیت آنها به افراد وابسته به اخوان المسلمین تعلق دارد، مصادره شد. کمیته مذکور پیش از این نیز مدرسه الدعوه الاسلامی را که «حسن جوده» عضو سابق دفتر ارشاد اخوان المسلمین تاسیس کرده بود، مصادره کرده بود.

۳ آگوست گذشته نیز کمیته مذکور اعلام کرد که اموال و املاک ۱۳۴۵ نفر از رهبران جماعت اخوان المسلمین از جمله ۱۰۳ مدرسه را مصادره کرده است. سپتامبر ۲۰۱۳ دادگاه امور ضرب الاجل قاهره طی حکمی ممنوعیت فعالیت جماعت اخوان المسلمین و هر یک از موسسات وابسته به آن و نیز مصادره اموال این گروه را صادر کرد.

پس از صدور این حکم، دولت مصر در ژانویه ۲۰۱۴ کمیته انحصار و مدیریت اموال، شرکت ها و جمعیت های وابسته به اخوان المسلمین را تشکیل داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا