خبر های جدید

حافظ نابینای عمان در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو

حافظ نابینای عمان در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو

نام علامه نورالدین عبد الله بن‌حمید السالمی از علمای معاصر عمان و حافظ نابینای قرآن که در ۴۷ سالگی دار فانی را وداع گفت، در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو قرار گرفت.  کشور عمان توانست نام دو تن از علما و اندیشمندان برجسته خود را در فهرست مشاهیر جهانی سازمان یونسکو به ثبت برساند.

علامه نورالدین عبد الله بن حمید السالمی، مصلح اجتماعی، حافظ کل قرآن و از نوگرایان در اندیشه اسلامی معاصر و ابوعبدالله الازدی معروف به «ابن ذهبی»، از علمای برجسته عمانی در حوزه فقه، شیمی، فیزیک و طب، دو اندیشمند برجسته عمانی بودند که نام آن‌ها در لیست مشاهیر جهانی یونسکو به ثبت شد.

علامه نورالدین عبد الله بن حمید السالمی یکی از شخصیت‌های برجسته عربی ـ اسلامی است که نقش تأثیرگذاری در تاریخ اسلام از خود برجای گذاشته است و یکی از پیشگامان اندیشه‌ انسانی معاصر به شمار می‌آید.

وی در سال ۱۹۸۷ میلادی در «الرستاق» عمان متولد شد و در ۱۲ سالگی بینایی خود را از دست داد؛ این عالم وارسته عمانی حافظ کل قرآن بود و از نوگرایان در عرصه اندیشه اسلامی و جنبش علمی معاصر به شمار می‌آید و در سن ۴۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

ابوعبدالله الازدی معروف به ابن ذهبی، نیز از دانشمندان برجسته عمانی در زمینه پزشکی، فقه، شیمی و فیزیک بود که پزشکی را نزد دو دانشمند بزرگ ایرانی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا آموخت. وی صاحب نخستین واژه‌نامه در حوزه پزشکی در جهان است.

http://www.iqna.ir/fa/News/3463598

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا