خبر های جدید

اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است

مؤسسه تحقیقاتی آمریکا:
اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است

مؤسسه تحقیقاتی پیو در آمریکا با انتشار گزارشی نوشت: تا پایان قرن حاضر، تعداد مسلمانان برای اولین‌بار در تاریخ بیش از مسیحیان خواهد شد. مسیحیت در حال حاضر بزرگترین دین جهان است و پیروان آن یک سوم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

بنابر گزارش مؤسسه تحقیقاتی پیو، اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است و تا سال ۲۰۵۰، ۳۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل خواهد داد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۰، مسلمانان ۲۳ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دادند. این بدان معناست که جمعیت مسلمانان جهان در سال ۲۰۵۰ برابر جمعیت مسیحیان خواهد شد.

در این گزارش آمده که اگر افزایش جمعیت مسلمانان به همین منوال ادامه یابد بعد از سال ۲۰۷۰، تعداد مسلمانان بیش از مسیحیان خواهد شد. این گزارش افزود: پیشی گرفتن جمعیت مسلمانان بر مسیحیان، بدان معنا نیست که جمعیت مسیحیان در حال کاهش است؛ بلکه رشد آن از رشد اسلام کمتر است.

تعداد مسیحیان تا سال ۲۰۵۰ از ۲.۱ به ۲.۹ میلیارد نفر خواهد رسید در حالیکه جمعیت مسلمانان از ۱.۶ میلیارد به ۲.۸ میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش، ادیان غیر توحیدی که در حال حاضر در اروپا و آمریکا در حال رشد هستند، تا سال ۲۰۵۰ از میزان جمعیتشان کاسته خواهد شد.

http://www.iqna.ir/fa/News/3470273

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا