خبر های جدید

تاریخ دوباره تکرار شد/ سخنرانی مشابه سیسی و مبارک در سالگرد انقلاب مصر

تاریخ دوباره تکرار شد/ سخنرانی مشابه سیسی و مبارک در سالگرد انقلاب مصر

فعال سیاسی مخالف دولت و کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر، سخنرانی رئیس جمهور این کشور به مناسبت روز پلیس و در آستانه سالگرد انقلاب ۲۵ ژانویه را یادآور سخنرانی حسنی مبارک به همین مناسبت در سال ۲۰۱۱ دانست و پیش بینی کرد که تاریخ بار دیگر تکرار شود.“ایمن نور” در پیامی در صفحه تویتر خود نوشت: سخنرانی امروز سیسی با سخنرانی حسنی مبارک در روز ۲۳ [ژانویه ۲۰۱۱] از نظر مکان، زمان، مضمون و منطق، تشابه زیادی داشت و به نظر می رسد تاریخ بار دیگر تکرار می شود.

پایگاه “سی ان ان” عربی در این باره نوشت ایمن نور در پیام دیگری قبلا گفته بود: در آن زمان خطاب به مبارک گفته بودم “از قدرت کناره گیری کن!” امروز و بعد از گذشت پنج سال خطاب به سیسی می گویم: از قدرت کناره گیری کن و مصر را از دچار شدن به انفجار مورد توقع اوضاع که امیدواریم هرگز به وقوع نپیوندد در امان نگه دار.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روز شنبه در اظهاراتی به مناسبت روز پلیس در دانشگاه پلیس این کشور با تقدیر از نیروهای پلیس این کشور، آنها را “حافظان بیدار کشور و پاسبانان شب زنده دار امنیت” دانست و گفت: مردم مصر از نقش نیروهای پلیس در استقرار امنیت و زمینه سازی برای مقابله جامعه یا “تلاش های عده ای برای ایجاد اختلال در ارزش ها و نظم عمومی کشور” تقدیر می کنند و پلیس در جنگ علیه “نیروهای شرور، تروریست و افراطی” شرکت دارد.
سیسی با تأکید بر اهمیت امنیت به عنوان یک اصل اساسی برای تحقق پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها تأکید و اعلام کرد: مصر به آغاز روند توسعه کشور و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای جوانان و بهبود سطح درآمدها و وضعیت زندگی شهروندان نیاز دارد.

یادآور می شود محمد حسنی مبارک دیکتاتور مستعفی مصر نیز در آستانه تظاهرات گسترده مردمی ۲۵ ژانویه که به سرنگونی وی انجامید اظهار داشته بود: مصر بار دیگر در جنگ علیه تروریسم پیروز خواهد شد و ما با هیچ کسی که تلاش می کند تا به وحدت کشور آسیب برساند مسامحه نخواهیم کرد.

وی در سخنان خود همچنین از پلیس “برای مقابله با تروریسم و نیرنگ های تروریست ها و مسؤولیت آنها در زمینه دفاع از امنیت کشور” تقدیر کرده بود.
مبارک همچنین بر تلاش هر چه بیشتر برای نهادینه کردن بیش از پیش حقوق و آزادی ها در مصر تأکید کرده و با اشاره به ساخت جامعه یکپارچه گفته بود: اساس سیاست های اصلاح طلبانه و برنامه هایم را سیاست های اقتصادی در راستای افزایشسرمایه گذاری، صادرات و فرصت های شغلی تشکیل می دهد.

با گذشت یک سال و نیم از به قدرت رسیدن رسمی عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر، این کشور با وضعیت اقتصادی، امنیتی و سیاسی ناگواری مواجه است. مخالفان سیسی، وی را به سرکوب معترضان متهم می کنند.

http://fa.shafaqna.com/news/107460

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا