خبر های جدید

دیروز در سوریه چه گذشت

دیروز در سوریه چه گذشت

تحولات میدانی

حمله توپخانه‌ای ترکیه به مواضع ارتش سوریه در ریف لاذقیه: ارتش ترکیه بار دیگر پایگاه‌های ارتش سوریه را در چندین روستای مرزی در ریف لاذقیه هدف حملات توپخانه‎ای خود قرار داده است.

«تل‌رفعت» و ۶ منطقه دیگر ریف حلب آزاد شدند: ریف حلب شمالی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته، بر خلاف حمایت بی‌وقفه ترکیه از تروریست‌ها، شاهد آزادی مناطق مهمی بویژه تل‌رفعت و تسلط کردهای سوریه بر آن بود.

ترکیه برای چهارمین روز متوالی مواضع کُردهای سوریه را بمباران کرد: ترکیه امروز نیز برای چهارمین روز متوالی، مواضع کردها را در شمال سوریه بمباران کرد.

آزادى یک روستای دیگر در «لاذقیه»؛ ارتش سوریه به «کنسبا» نزدیک‌تر شد: نیروهای ارتش سوریه امروز سه‌شنبه موفق شدند کنترل روستای «وادی بیصور» در جنوب غرب شهرک «کنسبا» را به دست گیرند.

پرواز هواپیماهای آلمانی با حمایت جنگنده‌های روسی در سوریه: یک روزنامه آلمانی نوشت که هواپیماهای شناسایی این کشور با حمایت جنگنده‌های روسی عملیات خود را در سوریه اجرایی می‌کنند.

درخواست گروهک «ارتش آزاد» از عربستان، قطر و ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه: گروه‌های تروریستی وابسته به «ارتش آزاد» با این ادعا که نیروهای دولتی و کُرد در سوریه در پی تجزیه این کشور هستند از ریاض، آنکارا و دوحه خواستار مداخله نظامی شدند.

آزادسازی نیروگاه حرارتی «حلب»؛ مرحله تازه پیشروی ارتش سوریه به سوی «الباب» کلید خورد: نیروهای مقاومت پس از دو ماه بالاخره موفق شدند کنترل نیروگاه مهم حرارتی «حلب» را به دست گیرند و بدین ترتیب مرحله‌ای تازه از پیشروی به سوی شهر «الباب» و «دیر حافر» را آغاز کنند.

پیشروی جدید ارتش سوریه در «داریا»: ارتش سوریه ضمن پیشروی جدید در منطقه «داریا» واقع در غوطه غربی دمشق بر چندین مجتمع ساختمانی‌ و حدود ۲۰ منزل مسکونی در این منطقه مسلط شد.

فردا کاروان کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره سوریه حرکت خواهد کرد: نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دمشق با ورود کمک‌های انسان دوستانه و امدادرسانی به همه مناطق تحت محاصره در سوریه موافقت کرده است.

تحولات سیاسی

ترکیه، روسیه را به ارتکاب «جنایات جنگی» در سوریه متهم کرد: وزارت خارجه ترکیه در ادامه عملیات روانی علیه حملات هوایی روسیه علیه گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه، این کشور را به حمله به مدارس و بیمارستان‌های سوریه متهم کرد و آن را مصداق جنایت جنگی خواند.

دلیل حملات ترکیه، پیشروی‌های ارتش سوریه و تلاش برای نجات داعش است: سفیر دمشق در مسکو با اشاره به حملات اخیر ترکیه به مناطقی در شمال سوریه گفت که این حملات به دلیل نگرانی آنکارا از پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه در مقابله با تروریست‌ها است.

اشتاین‌مایر روسیه و ترکیه را به اقدام علیه آتش‌بس در سوریه متهم کرد: وزیر خارجه آلمان اقدامات روسیه و ترکیه در سوریه را عاملی برای نقض آتش‌بس در این کشور دانست.

پیروزی‌های ریف حلب مقدمه پیروزی بزرگ است/ عربستان مزدوران آفریقایی را نظامی سعودی جا می‌زند: معاون وزیر اقتصاد سوریه با تاکید بر اینکه پیروزی‌های ریف حلب سرآغاز پیروزی ملی بزرگ و قریب الوقوعی برای سوریه است، گفت: رژیم آل سعود حتی اگر مرتکب حماقت تجاوز به سوریه شود، مزدورانی آفریقایی را نظامیان عربستانی جا می‌زند.

اعلام مخالفت عبدالفتاح السیسی با دخالت نظامی در سوریه: رئیس‌جمهور مصر اعلام کرده که پرونده سوریه با بی‌توجهی مواجه شده و تأکید کرد که کشورش با دخالت نظامی در خاک سوریه مخالف است.

انتقاد آنکارا از پاریس در تماس تلفنی وزیر خارجه ترکیه با همتای فرانسوی‌اش: وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی‌اش از اظهارات اخیر پاریس درباره تداوم بمباران مواضع کردها در سوریه، انتقاد کرد.

آلمان: برای حل بحران سوریه گزینه دیگری غیر از مذاکرات با روسیه وجود ندارد: وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برای حل بحران‌های جهانی از جمله بحران سوریه باید با روسیه مذاکره کرد.

نشست دوجانبه قطری-فرانسوی برای رایزنی درباره مسئله سوریه: امیر قطر امروز وارد پاریس می‌شود و برای گفت‌وگو درباره مساله سوریه با رئیس‌جمهور فرانسه به بحث می‌نشیند.

کرملین: ادعاها درباره نقش روسیه در بمباران بیمارستان سوریه «غیرقابل قبول و بی‌اساس» است: سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای مطرح شده در خصوص نقش روسیه در بمباران بیمارستان «پزشکان بدون مرز» در سوریه را «غیرقابل قبول و بی‌اساس» خواند.

مقام ترکیه‌ای: بدون مداخله زمینی، پایان دادن به جنگ سوریه ممکن نیست: یک مقام دولت ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که امکان پایان دادن به جنگ در سوریه بدون مداخله زمینی در این کشور وجود ندارد.

داوود اوغلو: روسیه در حال پاکسازی نژادی در شمال سوریه است: نخست‌وزیر ترکیه بار دیگر با حق به جانب نشان دادن خود، روسیه را به پاکسازی نژادی در شمال سوریه متهم کرد.

فرمانده سابق ناتو: مداخله نظامی ترکیه، درگیری‌ها در سوریه را به فاجعه‌ای جهانی تبدیل می‌کند: یک مقام بلندپایه سابق ناتو اعلام کرد که اجرایی شدن طرح‌های مسکو برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه، سازنده خواهد بود به این شرط که کشورهای غربی نیز در این امر همکاری داشته باشند و از اقدامات مخرب ترکیه جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا